اصفهان میزبان نخستین همایش منطقه‌ای مخابرات نوری بی‌سیم غرب آسیا

نخستین همایش منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم در سطح غرب آسیا پنجم اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دبیر نخستین همایش منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم  در این زمینه اظهار داشت: در سال‌های اخیر مخابرات بی‌سیم به واسطه فناوری‌های پیشرفته گوشی‌های هوشمند، اینترنت اشیاء، تجارت الکترونیک،  سامانه های حمل و نقل هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بطور قابل توجهی تکامل یافته است.

اصغر غلامی  با بیان این که گسترش استفاده از این فناوری‌های مستلزم افزایش پهنای باند مخابراتی زیرساخت‌ها است تصریح کرد: اخیراً تحقیق و توسعه در رابطه با مخابرات نوری بی‌سیم در برخی از برنامه‌های کاربردی به عنوان فناوری تکمیلی برای  سامانه های تلفن همراه، Wi-Fi و بلوتوث برای حل بحران پهنای باند و ارائه ارتباطات داده با سرعت بالا در محیط‌های شهری را  شاهد بوده‌ایم.

وی ویژگی‌های ممتاز همچون پهنای باند وسیع، امنیت بالا و تاثیرناپذیری تداخلات رادیویی این فناوری را از جمله دلایل توجه محققان به این فناوری عنوان و تصریح کرد: نخستین همایش مخابرات نوری بی‌سیم با هدف گردآوری محققان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار از دانشگاه‌ها و صنایع مختلف به منظور به اشتراک‌گذاری، بحث و تبادل نظر در رابطه با آخرین یافته‌های علمی این حوزه برگزار می شود.

دبیر نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم  شبکه‌های مخابرات نوری بی‌سیم، طراحی و بهینه‌سازی فرستنده گیرنده‌های مخابرات نوری بی‌سیم، شبکه‌های بی‌سیم نسل آینده، مخابرات نور مرئی طبیعی، انتقال اطلاعات و مکان‌یابی در مخابرات نور مرئی،  الگوسازی و توصیف کانال و تحلیل ظرفیت کانال از جمله محورهای این  همایش برشمرد.

به گفته غلامی ، مخابرات نوری فضای آزاد، فناوری ترکیبی مخابرات نوری بی‌سیم و مخابرات رادیویی،  سامانههای چند ورودی-چند خروجی در مخابرات نوری بی‌سیم، طرح های مدولاسیون، کدینگ و آشکارسازی و کاربردهای مخابرات نوری بی‌سیم، دیگر محورهای نخستین همایش منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم است.

وی با بیان اینکه نخستین همایش منطقه‌ای مخابرات نوری بی سیم در سطح غرب آسیا، پنجم اردیبهشت ماه جاری به میزبانی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌‌شود بیان کرد: در این رویداد علمی بین‌المللی که سخنرانانی از کشورهای پرتغال و جمهوری چک نیز حضور دارند بیش از 30 مقاله از 14 کشور دنیا ارائه می‌شود.

گفتنی است: علاقه‌مندان  برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به  نشانی  wacowc2018.iut.ac.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نخستین کنفرانس منطقه‌ای مخابرات نوری بی‌سیم غرب آسیا دراصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.