سال گذشته؛

آنجام بیش از ۸۰ هزار آزمایش بر روی دام های سیستان وبلوچستان

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته ۸۰ هزار و ۹۵۴ مورد آزمایش بر روی دام‌ها و فرآورده‌های خام دامی در آزمایشگاه‌های این استان انجام شده است.

مهدی حسینی  مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در حال حاضر هشت آزمایشگاه دامپزشکی دولتی و ۲ آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی زیر نظر آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی سیستان و بلوچستان در استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با دارا بودن بخش‌های سرولوژی دام و طیور، انگل شناسی، کنترل کیفی میکروبی و شیمی مواد غذایی، میکروبیولوژی مرضی و بخش پیشرفته مولکولی برای تشخیص به موقع عوامل بیماری زا و کنترل کیفی فرآورده‌های خام دامی مورد مصرف جامعه به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیر کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به موقعیت خاص و راهبردی این استان گفت: وجود مرز‌های گسترده با ۲ کشـور افغانستان و پاکستان و خطر بالقوه ورود انواع عوامل بیماری زا از آن سوی مرز سبب شد این اداره کل سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۷ مورد آزمایش مولکولی برای تشخیص بیماری‌های مرس، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری‌های ویروسی آبزیان و سالمونلا در فرآورده‌های خام دامی انجام دهد.

انتهای پیام/گ

آزمایشات دامی سیستان  وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار