تولید ۱۶۰ هزار تن ماهی در قفس در سواحل سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با : برنامه‌ریزی های انجام شده در فاز اول ۱۶۰ هزار تن ماهی در قفس در سواحل سیستان و بلوچستان تولید خواهد شد.

هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: سواحل سیستان و بلوچستان به گواه کارشناسان شیلاتی به دلیل آب و هوای مطلوب یکی از مستعد‌ترین مناطق جهان برای پرورش آبزیان است.

وی افزود: بر اساس ظرفیت‌های شیلاتی سیستان و بلوچستان در پرورش ماهی و میگو، سند چشم‌انداز شیلاتی استان تهیه‌شده که یکی از مهم‌ترین قسمت این سند پرورش ماهی در قفس به‌عنوان طرحی نوین در کشور برای حفظ ذخایر آبزیان دریاست.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با کارشناسی‌های صورت گرفته، سواحل سیستان و بلوچستان مستعد پرورش سالانه ۳۰۰ هزار تن ماهی در قفس است یعنی حدود ۴ برابر تولید ماهی در قفسی که در کشور در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی‌شده که چیزی حدود ۷۰ هزار تن در سال است.

میرمرادزهی بابیان این‌که هم‌اکنون ۵۰ شرکت و گروه سرمایه‌گذاری برای پرورش ماهی در قفس در سواحل سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کردند گفت: برآورد تولیدی که این شرکت‌ها به ما دادند حدود ۱۶۰ هزار تن ماهی در قفس در سواحل سیستان و بلوچستان است که فعلاً در حال گذراندن روند اداری دریافت مجوز هستند.

وی اضافه کرد: ۲۲ موافقت اصولی و ۲ پروانه تأسیس برای پرورش‌دهندگان صادرشده است و هم‌اکنون ۲ شرکت سرمایه‌گذاری با نصب هشت قفس به تولید سالانه ۵۰۰ تن ماهی اقدام کرده‌اند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با انتقاد از روند طولانی دریافت مجوز پرورش ماهی در قفس گفت: هرچند متقاضیان زیادی در صف دریافت مجوز هستند، اما تاکنون تنها ۲ شرکت موفق به دریافت موافقت اصولی و پروانه تأسیس‌شده‌اند و همین امر موجب دل سردی بسیاری از سرمایه‌گذاران از روند طولانی دریافت مجوز شده است.

انتهای پیام/گ

تولید ماهی در سواحل سیستان وبلوچستان

برچسب ها: جهادکشاورزی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.