تبریز میزبان برگزاری نخستین جشنواره سرزمین نور

نخستین جشنواره استانی سرزمین نور با محوریت راهیان نور و دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهنام فیضی دبیر اجرایی اولین جشنواره سرزمین نوراستان آذربایجان‌شرقی گفت: جشنواره سرزمین نور بیشتر با هدف ترویج فرهنگ و حفظ روحیه ایثار و شهادت و جهاد و به خصوص انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز از طریق هنر و رسانه است.

وی با تاکید بر اینکه با زبان هنر و رسانه می‌توان در ثبت، معرفی، انتقال و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گام‌های موثری برداشت، افزود: این جشنواره نیز با هدف ثبت خاطرات، احساسات و عواطف زائران راهیان نور برگزار می‌شود و از این رو زبان هنر بهترین زبان گویا برای معرفی، انتقال، ثبت و ترویج این لحظه‌هاست.

دبیر اجرایی اولین جشنواره سرزمین نور آذربایجان‌شرقی تشویق و ترغیب و به ویژه شناسایی استعداد‌های فرهنگی هنری، فعالان و هنرمندان در حوزه‌های دفاع مقدس و راهیان نور را از دیگر اهداف برپایی این جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: این جشنواره در سه بخش حرفه‌ای، مردمی و ویژه برگزار می‌شود.

فیضی با اشاره به اینکه بخش حرفه‌ای این جشنواره در رشته‌های شعر، داستان، عکاسی، پویانمایی، نماهنگ، پوستر، فضای مجازی، نرم‌افزار، تحقیق و پژوهش برگزار خواهد شد، گفت: بخش مردمی آن شامل متن ادبی، خاطره، دلنوشته و عکس تلفن همراه است.

به گفته وی بخش ویژه این جشنواره نیز در رشته‌های نامه یادگاری، عکس یادگاری، دلنوشته یادگاری و فیلم ۶۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی اضافه کرد: این جشنواره مختص دانشجویان بوده وتمام دانشگاه‌های استان و دانشجویان می‌توانند شرکت کنند.

دبیر اجرایی اولین جشنواره سرزمین نور استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه این جشنواره به شماره تماس ۰۴۱۳۴۷۲۸۹۲۴ تماس بگیرند. 

 

انتهای پیام/ش

اولین جشنواره سرزمین نور در تبریز برگزار می‌شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار