سرپرست معاونت گردشگری میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: جشنواره بومی و محلی وگردشگری قره قازان ششم اردیبهشت در روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی دهستان زوارم شهرستان شیروان برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ هادی سعادت طلب سرپرست معاونت، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی افزود: این جشنواره برای نخستین‌بار و با هدف معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری منطقه برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و از طرف فرمانداری شیروان استقبال خوبی از برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره توجه به ظرفیت‌های گردشگری روستا‌ها و اشتغال‌زایی برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.
سعادت طلب گفت: روستا‌های زیبا و گردشگر پذیر منطقه شیروان دارای قابلیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری از جمله باغ‌ها و مناطق طبیعی دل‌انگیز در کنار صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی و آثار تاریخی است.
سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در این جشنواره برنامه‌های متعددی از جمله نمایشگاه توانمندی‌های روستا، بازی‌های بومی محلی و پخت آش، برپایی سیاه‌چادر، غذا‌های محلی و اجرای گروه‎های موسیقی و کشتی انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره با مشارکت فرمانداری و اداره کل میراث‌فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد، افزود: در کنار همه جاذبه‌های این روستا، برگزاری کشتی در گود فرهنگی و ورزشی حسین آباد نیز یکی از جاذبه‌ها و زمینه‌های جذب گردشگر در این روستاست.
سعادت طلب اظهار کرد: با برپایی این جشنواره تلاش می‌شود تا مردم بیش از پیش با ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های این روستا و نیز پتانسیل‌های آن آشنا شوند.
انتهای پیام/آ


برگزاری جشنواره بومی و گردشگری قره قازان در شیروان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.