عجیب‌ترین هواپیماهای دنیا +تصاویر

تاکنون هواپیماهای عجیبی طراحی و ساخته شده‌اند که با شکل و کارکرد متفاوت‌شان توجه زیادی به خود جلب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قرن گذشته، دنیای هوافضا شاهد پشرفت‌های خیره کننده‌ای بوده است؛ پیشرفت‌هایی که از تصور بشر هم خارج  است. امروزه سفر با هواپیما و معلق ماندن در ارتفاع چند هزار پایی برای انسان به یک عادت ساده تبدیل شده است. این روزها هواپیماهایی عجیبی نیز ساخته شده اند که با دیدن آنها شگفت زده خواهید شد. در ادامه این مطلب با تعدادی از هواپیماهای عجیب ساخت بشر آشنا می شوید که حتی قوانین فیزیک را نیز زیر پا گذاشته اند.

استیپا-کاپرونی

عجیب ترین هواپیماهای دنیا +تصاویر

استیپا-کاپرونی هواپیمای عجیبی است که ایده آن توسط یک طراح هواپیمای ایتالیایی به نام لوئیجی استیپا مطرح شده که همراه با کاپرونی ساخت آن محقق شده است. این هواپیما که در سال 1932 به پرواز درآمد به بشکه پرنده معروف است. نیروی هوایی سلطنتی انگلیس به دلیل اینکه مشکلات ایرودینامیکی باعث شد که موتورهای آن از قدرت کافی برای بلند کردن و نگه داشتن آن در هوا عاجز بمانند این پروژه را نادیده گرفت.

دی لاکنر اچ زد

عجیب ترین هواپیماهای دنیا +تصاویر

ایده ساخت پرنده عجیب و غریب که در کمال ناباوری به خوبی کار کرد، توسط چارلز اچ زیمرمن ارائه شد. این پرنده که توسط نیروهای نظامی پیاده مورد استفاده قرار می گرفت، هر کسی بعد از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه 20 دقیقه ای می توانست هدایت آن را بدست بگیرد. البته بعد از چند حادثه و سقوط های بسیاری که از این پرنده گزارش شد ارتش ایالات متحده  از برنامه توسعه آن دست کشید.

 

هندلی پیج ویکتور

عجیب ترین هواپیماهای دنیا +تصاویر

هدف از ساخت این هواپیما که توسط کمپانی هواپیماسازی هندلی در سال 1950 ساخته شد، انداختن بمب هسته ای بود. در کل سه نمونه بمب افکن، شناسایی و سوخت رسان از این هواپیما ساخته شد و در سال 1982 ساخت این هواپیمای غول پیکر متوقف شد.

 

بوئینگ ایکس ۳۲

عجیب ترین هواپیماهای دنیا +تصاویر

ایکس 32 جز آن دسته از هواپیماهایی محسوب می شود که به جهت انجام عملیات های تهاجمی ناگهانی بدون امکان کشف شدن طراحی شد. در ابتدا دو نمونه از این هواپیما برای تست بلند شدن و دیگری برای بررسی قابلیت های مافوق صوتش ساخته شد که در آخر هیچگاه به پروژه موفقی تبدیل نشد و امروزه این هواپیما در موزه نگهداری می شود و دیگر اعتباری در میان هواپیماهای دنیا ندارد.

انتهای پیام/

هواپیماهایی که قوانین فیزیک را به سخره گرفتند +تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار