قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بیانیه‌های ضد ایرانی اتحادیه عرب مانع از تعامل مطلوب می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: اتحادیه عرب با بیانیه‌های ضدایرانی، مسیر همکاری با کشورمان را ناهموار می‌کند.

بیانیه‌های ضد ایرانی اتحادیه عرب مانع از تعامل مطلوب می‌شودبهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب و تاثیر آن بر نحوه همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس با کشورمان اظهار کرد: سعی ما این است که روابطمان با کشورهای همسایه و پیرامونی تا جایی که امکان دارد در یک فضای مسالمت آمیز باشد و بتوانیم در یک محیط  صلح آمیز زندگی کنیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگرچه ما در این مسیر صلح آمیز حرکت می‌کنیم و تمایل داریم این  روند  را در رابطه با همسایگان خود ادامه دهیم، اما طرف مقابل این‌گونه عمل نمی‌کند.

وی بیان کرد: رفتار اتحادیه عرب و بیانیه ضد ایرانی آن گویای چنین تمایلی نیست و معمولا کشورهایی که نفوذ بیشتر و دشمنی گسترده‌ای با  جمهوری اسلامی ایران دارند این نوع  بیانیه‌ها را صادر می‌کنند و رفتار سایر اعضا را تحت تاثیر قرار می‌دهند. 

قاسمی با بیان اینکه هرگونه موضع‌گیری و بیانیه‌ علیه کشورمان را محکوم می‌کنیم و آن را فاقد اعتبار می‌دانیم، تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه عرب با چنین روندی مسیر همکاری  را ناهموار می‌کنند و مانع از تعامل مطلوب می‌شوند. 

وی افزود: ادامه رویکردهای ضد ایرانی توسط اتحادیه عرب کاری اشتباه و پیمودن کج راهه‌ای بیش نیست و سودی برای سران کشورهای عربی نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان خاطرنشان کرد: زمان، مهمترین مولفه برای سران اتحادیه عرب است تا دوست را از دشمن تشخیص دهند. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار