ابراز نگرانی آکسفام درباره آوارگی مردم سوریه پس از حمله موشکی آمریکا

سازمان خیریه آکسفام در خصوص آوارگی مردم سوریه پس از حمله موشکی اخیر آمریکا به این کشور ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی آکسفام درباره آوارگی مردم سوریه پس از حمله موشکی آمریکابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان خیریه اکسفام در خصوص پیامدهای منفی حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه و افزایش تعداد آوارگان سوری ابراز نگرانی کرد.

«متیو همسلی»، مشاور ارشد سیاست گذاری آکسفام، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: حمله های موشکی اخیر به سوریه و احتمال تشدید این حمله ها، تاثیر زیانباری بر وضعیت غیرنظامیان سوری دارد و ممکن است منجربه افزایش تعداد آوارگان سوری شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر مشخص نیست که آیا غیرنظامیان هدف حمله های موشکی شبانه آمریکا قرار گرفته اند یا نه؟ آکسفام نگران تاثیر اقدام نظامی غرب بر غیرنظامیان سوری و آوارگی آنهاست.

این مقام آکسفام خاطرنشان کرد بیش از 6 میلیون سوری به واسطه جنگ در این کشور آواره هستند و با افزایش حمله ها به سوریه احتمال افزایش شمار آوارگان سوری در آینده نزدیک وجود دارد. او با اشاره به شرایط اسفناک برخی از اردوگاه های پناهجویان سوری گفت: بسیاری از آنها در جنگ خانه هایشان را از دست داده اند و اکنون در چادرهای کوچک بدون دسترسی به خدمات بهداشتی به سر می برند.

این مقام اکسفام خواستار اجرای یک راه حل سیاسی برای توقف حمله های نظامی به سوریه شد.

بامداد شنبه آمریکا و متحدانش با بیش از 100 موشک برخی از تاسیسات تحقیقاتی سوریه را هدف قرار دادند. غرب با طرح ادعایی، دولت دمشق را به حمله شیمیایی در دوما متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار