وزارت ارتباطات به تعهدات خود عمل کند

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف برخی زیرساخت‌ها در این مناطق گفت: وزارت ارتباطات به تعهدات خود در تنگستان و دشتی عمل کند.

وزارت ارتباطات به تعهدات خود عمل کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید کمال الدین شهریاری اظهار داشت: نشست‌های مستمری با وزرای سابق و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجموعه شرکت مخابرات و اپراتور‌های تلفن همراه داشته‌ایم که متاسفانه تعهداتشان بصورت کامل اجرایی نشده است.

شهریاری گفت: به دنبال عدم اجرای تعهدات وزارت ارتباطات، چهار سوال را از وزیر مطرح کردیم که در اواخر سال گذشته با دستور هیئت رئیسه مجلس مقرر شد این سوالات در کمیسیون مربوطه مطرح شود، ولی به درخواست معاونت پارلمانی وزارت، نشست مجددی برگزار کردیم و قرار شد سؤال مذکور دو ماه در کمیسیون به تعویق بیافتد تا مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه رفع شود.

وی افزود: حتی وزیر ارتباطات در آن جلسه به معاون خود دستور دادند ظرف دو روز نتیجه بررسی‌ها ارائه شود، ولی متاسفانه علیرغم دستورات صریح وزیر محترم در زیرمجموعه موارد مذکور بصورت کامل به مرحله عمل نرسیده است.

شهریاری تصریح کرد: در سال‌های گذشته پس از خصوصی سازی شرکت مخابرات و برون سپاری خدمات توسط اپراتورها، ساختار تعریف شده برای ارائه خدمات عمومی اجباری تحت عنوان برنامه USO از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و شهر‌های کوچک متاسفانه اجرایی نشده است و اپراتور‌ها نیز علیرغم تعهدات خود طی اصل ٤٤ قانون اساسی، بیشتر در شهر‌های بزرگ ارائه خدمات می‌کنند و هیچ انگیزه‌ای برای رفتن به روستا‌ها و پوشش شبکه در روستا‌ها و شهر‌های کوچک ندارند.

جانمایی نامناسب برخی آنتن‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد آنتن و نصب تجهیزات مخابراتی نیز قوانین موضوعی رعایت نمی‌شود و امنیت، ایمنی و سلامت شهروندان را خدشه دار کرده است. در برخی موارد این آنتن‌ها در چند متری واحد‌های مسکونی نصب شده است و اپراتور‌ها و پیمانکاران نیز پاسخگو نیستند.

وی بیان کرد: از ۳۰ سال پیش در بسیاری از روستا‌ها و نواحی، تلفن‌های کابلی نصب شده بود و مردمی که پول داده و این امتیازات را در زمان دولتی بودن شرکت مخابرات پرداخت کرده بودند چه گناهی کرده‌اند که در سال‌های اخیر با جمع آوری سیستم کابلی و ایجاد تلفن GSM که مرتبا قطعی دارد و برای ارسال فاکس و اینترنت محدودیت دارد، از حقوق مکتسبه خود محروم شوند.

لزوم بهبود پوشش آنتنی و اینترنت

شهریاری افزود: متاسفانه بر اساس برنامه‌های مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پوشش تلفن همراه اول و ایرانسل و برقراری اینترنت پر سرعت در بسیاری از نقاط روستایی شهرستان‌های دشتی و تنگستان عقب هستیم و برای انجام تعهدات داده شده نیز عزم و اراده راسخی در زیر مجموعه و اپراتور‌ها نیست و بیش‌تر به دنبال توجیه عدم بازگشت منابع هستند که این موضوع با رسالت و اهداف توسعه‌ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همخوانی ندارد و تفسیری شخصی است.

وی در پایان از ارائه مهلت دو هفته‌ای به وزیر ارتباطات خبر داد و افزود: چنانچه در این بازه زمانی برنامه زمانبندی مشخص، مدون و عملیاتی برای رفع مشکلات ارائه نشود، ناچاریم سوالات مطرح شده را به صحن علنی مجلس بکشانیم تا ایشان در محضر نمایندگان ملت به ابهامات و سوالات پاسخ دهند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.