‍ حدود ۵۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی در گلستان

مدیرکل بهزیستی استان گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار نفر معلول تحت پوشش این نهاد هستند که این روند در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی استان گفت: برای اجرای هر چه بهتر طرح «غربالگری مشاوره ژنتیک» درسراسراستان، اولین نشست مشترک اداره کل بهزیستی با دکتر صداقت نماینده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان و رئیس مرکز بهداشت ومسئولان مراکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی در سالن اجلاس این نهاد برگزار شد.

غفاری به جمعیت معلول تحت پوشش دراستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۰ هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان هستند و این جمعیت همچنان روند افزایشی دارد.

غفاری ادامه داد: از مهمترین برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان بهزیستی دراین زمینه، اجرای فعالیت‌ها واقدامات پیشگیرانه است که می‌توان با افزایش ضریب نفوذ و تعامل بین بهزیستی و مرکز بهداشت شاهد تولد نوزادان کمتری با معلولیت‌های مختلف در استان باشیم.

وی در پایان افزود: یکی از اهداف اجرای غربالگری مشاوره ژنتیک شناسایی ژن‌های ناقل و در نهایت کاهش جمعیت با انواع معلولیت است.

در این نشست نماینده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت، استراتژی‌های مرکز بهداشت و نقطه نظرات در خصوص ادامه کار مراکز مشاوره ژنتیک را بیان کردند.

انتهای پیام /گ/ق
 
 

تحت پوشش بهزیستی بودن ۵۰ هزار معلول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.