برای افزایش رغبت مردم به روستانشینی اقدام شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، خواستار برنامه ریزی و اقدام مسئولان برای افزایش رغبت مردم به روستانشینی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۹۷ در نشست هفتگی معارف مدیران چهارمحال و بختیاری، با گرامیداشت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام خمینی (ره) گفت: افتتاح این حساب با نیت بسیار خیراندیشانه و با هدف مشارکت مردم و برنامه ریزی مسئولان جهت رفع مشکل مسکن مردم صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به تمرکز فعالیت بنیاد مسکن در روستا‌ها افزود: حداقل انتظار از بنیاد مسکن این است که فضایی ایجاد کند تا سکونت در روستا‌ها جزو اولویت‌ها باشد و مردم با اشتیاق در روستا زندگی کنند.

وی با بیان کاهش جمعیت روستایی کشور علیرغم انتظار برای افزایش آن اضافه کرد: در استانی مانند چهارمحال و بختیاری، کاهش حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۳۰۰ هزار نفری روستا‌ها جای تأمل دارد.

نکونام گفت: اگر در روستا‌ها امکانات لازم برای زندگی آرام فراهم و برای آبادانی روستا‌ها برنامه ریزی و اقدام شود، مردم قطعاً زندگی در روستا را ترجیح می‌دهند.

وی از مدیران استانداری و سایر مسئولان مربوطه خواست: این موضوع در نشست ویژه‌ای با حضور فعالان روستایی بررسی و راهکار‌ها و تصمیمات لازم برای افزایش جمعیت روستا‌ها و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها اتخاذ شود، زیرا افزایش جمعیت شهرنشینی افتخاری برای کشور و استان‌ها نیست.

۲۱ تا ۳۰ فروردین ماه به عنوان دهه گرامیداشت افتتاح حساب ۱۰۰ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با افتتاح حساب ۱۰۰ نزد شعب بانک ملی، با هدف کمک به خانه‌سازی برای محرومین و مستضعفان تأسیس گردید.

انتهای پیام/ن

ضرورت کاهش مهاجرت روستاییان و افزایش جمعیت روستاها

برچسب ها: ایثارگران ، جانبازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار