رونمایی از مستند سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی

مستند داستانی نبرد بیست و نهم در مراسم یادواره سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،در مراسم یادواره سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی، مستند داستانی نبرد بیست و نهم، تولید شده در صداوسیمای مرکز خلیج فارس رونمایی شد.
مهران جلایی مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس در این مراسم با اشاره به اینکه این مستند نخستین مستند بلند و فاخر در مورد سرداران شهید در هرمزگان است، گفت: این مستند با موضوع دلاورمردی‌های سرداران شهید اسحاق دارا و اسد الله رئیسی در ۹۰ دقیقه تهیه شده است.
وی گفت: در این مستند دلاورمردی‌های سرداران شهید اسحاق دارا و اسد الله رئیسی در رویارویی مستقیم با نیرو‌های آمریکایی در سال ۱۳۶۷ در خلیج فارس به تصویر کشیده شده است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز خلیج فارس افزود: برای تولید این مستند داستانی از ۳۰ نفر از رزمندگان و افرادی که در آن دوره زمانی در مناطق عملیاتی خلیج فارس حضور داشتند، تحقیق و پژوهش گسترده صورت گرفته است.
جلایی گفت:در این مستند از ۴۰۰ هنرور استفاده شده و تصویربرداری آن در ۷ منطقه از استان و در ۷۵ محل تهیه انجام شده است.
وی گفت: در این مستند از مستندات تصویری آمریکایی‌ها نیز استفاده شده و سعی و وقایع سال ۶۷ با بهترین جلوه‌های ویژه بازسازی شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس افزود: این مستنددر هفته نخست اردیبهشت امسال از رسانه ملی پخش می‌شود.
جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، در این مراسم گفت: سرداران شهید دارا و رئیسی با نیرو‌های آمریکایی با قدرت ایمان دشمن را شکست دادند.

سردار تنگسیری افزود: رزمندگان ما در هیچ زمانی آغازگر درگیری‌های نظامی نبودند بلکه آمریکایی‌ها با دخالت مستقیم در انهدام سکو‌های نفتی کشور ما را مجبور به درگیری و دفاع از منافع کشور می‌کردند.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا از رژیم بعث عراق، کارشکنی‌های این کشور برای صدور نفت ایران و حمله به سکو‌های نفتی کشور در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: نیرو‌های مسلح ما با همدلی در مقابل استکبار ایستاده اند.

در پایان این مراسم از خانواده معظم سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی تجلیل شد.
سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۶۷ در نبرد مستقیم با نیرو‌های متجاوز آمریکایی و پس از سرنگونی بالگرد دشمن به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ر

بزرگداشت سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار