اعطای تسهیلات قرض الحسنه به کلزاکاران خراسان جنوبی

به کشاورزان خراسان جنوبی برای کشت کلزا در اراضی کشاورزی تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ولی پور مطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:با هدف حمایت از کشاورزان برای کشت دانه های روغنی کلزا،برای تمام مزارع بالای سه هکتار کشت، 15 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه 24 ماهه و به ازای هر هکتار سه میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت می شود.

وی افزود:80 درصد یارانه خرید بذر کلزا و شارژ اضافه آب برای آبیاری مزارع برای هر هکتار چهار تا چهار هزار و 500 متر مکعب از دیگر مشوق هایی است که در اختیار کشاورز قرار می گیرد.

ولی پور مطلق گفت:آب مصرفی محصول کلزا 3 هزار و 500 متر مکعب در هکتار  نسبت به سایر غلات از جمله گندم کمتر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در خراسان جنوبی تنها 2 سال است که این محصول کشت می شود،افزود:با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت شهرستان های استان، برای کشت کلزا متناسب با اقلیم هر منطقه، نمونه های مختلفی از بذر در اختیار کشاورزان شهرستان ها قرار گرفت.

وی گفت:وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی 2 محصول گندم و دانه های روغنی از جمله کلزا فوق العاده مصمم بوده و همواره دنبال خرید حداکثری آن است.

ولی پور مطلق ارزش محصول کلزا را 2.5 برابر گندم دانست و افزود:کشت این نوع محصول از طرفی سبب افزایش درآمد کشاورزان شده و حاصلخیزی خاک را به دنبال دارد.

انتهای پیام/غ

به کلزاکاران استان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.