واعظی در حاشیه نشست هیئت دولت:

در دولت دو تابعیتی نداریم/مردم از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در دولت دو تابعیتی نداریم و اگر اطلاع پیدا کنیم که کسی دو تابعیتی است، سریعا اقدام خواهیم کرد.

ارز متعلق به همه مردم ایران است و باید استفاده بهینه شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارز متعلق به همه مردم ایران است و باید استفاده بهینه شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: دولت برای کارهای ضروری و سفرهایی که برای مداوا است اگر شورای پزشکی تایید کند، ارز را پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: دولت به افرادی که برای تفریح و یا دیدن فرزندان خود به خارج از کشور می‌روند، یکبار در سال ارز را می‌دهد. البته برخی عادت کرده‌اند تمام تعطیلات را به خارج سفر کنند، خب ، نروند. این همه جاهای خوب داخل کشور داریم. البته نمی‌گویم نروند اما می‌گویم که این ارز متعلق به همه ملت ایران است و باید به گونه بهینه مصرف شود.

واعظی با بیان اینکه کار گروه ارز به صورت مرتب جلسات خود را برگزار می‌کند، اظهار کرد: اقداماتی صورت گرفته تا همه نیازهای معقول و قانونی مردم تامین شود و نیاز نباشد برای خرید ارز به خیابان‌ها مراجعه کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: با تصمیمی که دولت در مورد ارز گرفته است خیلی از اجناس هم ارزان می‌ شود.

واعظی گفت: تصمیم دولت درباره ارز جدی است و از صداوسیما، بسیاری از رسانه‌ها، مجلس، قوه قضائیه و دیگر دستگاه‌ها تشکر می‌کنم که در مدیریت بازار ارز با دولت همراه بودند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: مردم کسانی را که به بهانه نرخ ارز اجناس خود را نمی‌فروشند به تعزیرات معرفی کنند حتما برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت رویه عادی خود در زمینه ثبت سفارش را انجام می‌دهد بانک مرکزی و دیگر بانک ها هم مامور به پرداخت شده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ کمبود ارزی نداریم آنچه که انجام شده سامان‌دهی است و ممکن است برخی بانک‌ها هنوز خوب توجیه نشده باشند اما سیاست لازم درباره ارز اتخاذ و دستورالعمل های اجرای آن ابلاغ شده است.

واعظی درباره زمان سفر رئیس جمهور فرانسه به کشورمان، گفت: زمان سفر وی هنوز مشخص نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات حاجی دلیگانی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه رئیس جمهور جلوی فیلتر تلگرام را گرفته است، گفت: آقای حاجی دلیگانی حرف های مختلفی می زند که پایه و اساس ندارد این هم یکی از آنهاست.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره حمایت دولت از پیام رسان های داخلی گفت: این موضوع جدید نیست و دولت از مدتها قبل از پیام رسان های داخلی حمایت کرده است.

واعظی بیان کرد:.دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی اقدامی مناسبی انجام داده و از میان حدود 20 پیام رسان داخلی، 5 پیام رسان را به مردم معرفی کردند و گفتند که اینها چارچوب ها و پشتوانه های لازم را دارند.

واعظی اضافه کرد: وقتی در مورد پیام رسان صحبت می کنیم هم پول مردم و هم اطلاعاتشان می رود و به جای اینکه در داخل باشد در خارج است.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: ما به عنوان دولت نمی گوییم کسی حق ندارد از پیام رسان ها خارجی استفاده کند به همین دلیل هم تعداد زیادی پیام رسان در کشور فعالیت می کنند.

واعظی بیان کرد: توصیه‌ ما این است که مردم از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند. امروز هم در جلسه هیئت دولت بحث شد و پیشنهاد کردند که باید از خودمان آغاز کنیم به همین دلیل اعضای هیئت دولت که عضو پیام رسان های خارجی هستند به پیام رسان های داخلی منتقل خواهند شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره خروج کاوه مدنی از کشور که دو تابعیتی بوده است، بیان کرد: بنده از این مسئله اطلاعاتی ندارم. اما در دولت دو تابعیتی نداریم و اگر اطلاع پیدا کنیم که کسی دو تابعیتی است، سریعا اقدام خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار