در نشست خبری عنوان شد؛

آشنایی نوجوانان با میراث فرهنگی؛ امری موثر در کاهش تخریب بناهای تاریخی

مدیر پایگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی را در کاهش تخریب بناهای تاریخی موثر دانست.

آشنایی کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی؛ امری موثر در کاهش تخریب بناهای تاریخیبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست خبری روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی امروز در مجموعه کاخ گلستان برگزار شد.

عزیزی، مدیر کل امور پایگاه های سازمان میراث فرهنگی گفت: امروز روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی است و بحثی که در کشور ما توجه زیادی به آن نمی شود، آموزش کودکان است. دفتر امور پایگاه های سازمان میراث فرهنگی از چند سال گذشته تا به امروز تلاش کرده تا روی آموزش کودکان تمرکز و آنها را با جاذبه های کشور آشنا کند. در همین راستا امروز برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در مجموعه فرهنگی و تاریخی گلستان برگزار می شود.

وی در ادامه در جمع خبرنگاران، گفت: امروز۲۹فروردین مصادف با روز جهانی بناها و محوطه ها است که با هدف آگاهی بخشی به جوامع و عموم نام گذاری شده است. وی آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با میراث فرهنگی و اهمیت تاریخی آن را امر موثری در کاهش تخریب بناهای تاریخی و میراث فرهنگی دانست و اظهار داشت: برخی از افراد تصور می کنند که چون بناها و محوطه های تاریخی در گوشه گوشه کشور ما زیاد هستند، پس اهمیت چندانی ندارند. بنابراین ما آموزش و معرفی میراث فرهنگی و بناهای تاریخی به کودکان و نوجوانان را در دستور کارمان قرار داده ایم.

محمد پارسا عزیزی، روانشناس نیز به لزوم تقویت عزت نفس کودکان در سنین ۳ تا۱۸ سال تاکید کرد و گفت: ما می توانیم با بهره گیری از میراث فرهنگی و یادآوری گذشته و تاریخ، عزت نفس کودکان و نوجوانان را تقویت کنیم.


انتهای پیام/

نشست خبری روز جهانی محوطه‌ها و بناهای تاریخی برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار