ضد عفونی آبشخورها و منابع آبی حیات وحش

طرح پاکسازی و ضد عفونی آبشخور و منابع آبی حیات وحش در مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با شروع فصل چرا و ورود دام‌های اهلی عشایر به استان، طرح پاکسازی و ضد عفونی بیش از ۱۵۰ آبشخور و منبع آبی در مناطق حفاظت شده استان آغاز شد.

شهرام احمدی افزود: این طرح به منظور کاهش بیماری‌های واگیردار و جلوگیری از انتقال بیماری بین دام‌های اهلی و وحشی، با همکاری اداره کل دامپزشکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در مرحله نخست این طرح، منابع آبی در پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، پاکسازی و ضدعفونی شد.

احمدی، انجام این اقدام پیش از ورود دام‌های اهلی به مناطق حفاظت شده را در جلوگیری از انتقال بیماری بین دام‌ها موثر دانست و اضافه کرد: در همین راستا تمام دام‌های اهلی موجود در مناطق حفاظت شده، طبق روال سالیان گذشته واکسینه خواهد شد.

به گفته وی؛ از چهار سال گذشته تا کنون، سالانه دو نوبت آبشخور‌های حیات وحش و منابع آبی مناطق حفاظت شده چهارمحال و بختیاری ضد عفونی می‌شود و تا کنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز بیماری‌های واگیردار در حیات وحش استان دریافت نشده است.

استان چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای یک پارک ملی (تنگ صیاد)، یک اثر طبیعی ملی، پنج منطقه حفاظت شده شامل تنگ صیاد، شیدا، قیصری، سبزکوه و هلن به مساحت ۱۵۵ هزار و ۸۴۴ هکتار، ۲ منطقه شکار ممنوع چغاخور و خدا آفرین به مساحت ۵۱ هزار و ۷۲۴ هکتار و همچنین تالاب‌های چغاخور، گندمان و سولگان، به عنوان زیستگاه حیات وحش و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد.

انتهای پیام/ز

ضد عفونی آبشخور‌ها و منابع آبی در مناطق حفاظت شده

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.