توکلی: حدادی توانایی ثبت رکورد بالای ۷۰ متر را دارد

قهرمان وزنه برداری المپیک سیدنی و مربی بدنساز احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک ایران گفت: قهرمانی احسان حدادی در خاک آمریکا بسیار ارزشمند بود.

به گزارش خبرنگار پایه و آبیگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، حسین توکلی که توانست در المپیک 2000 سیدنی به مدال طلا برسد پس از اینکه از هدایت تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان کشورمان بر کنار شد، طی توافقی 2 جانبه با احسان حدادی این روزها به عنوان بدنساز در کنار نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک لندن حضور دارد.

برهمین اساس پس از درخشش حدادی در رقابت های پرتاب دیسک المپیک و همچنین کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک 2020 توکیو گفتگویی را با او انجام دادیم که در زیر می خوانید:

او درمورد درخشش احسان حدادی در رقابت های اخیر پرتاب دیسک آمریکا اظهار کرد:خیلی خوشحال می شدم که همراه با احسان حدادی راهی اردوی آمریکا می شدم اما با این وجود اصلا قرار نبود به آمریکا بروم. من به شخصه دوست داشتم رفتنم به آمریکا برای رسیدن به هدفی خاص باشد که نشد. از حق نباید گذشت که در این مدتی که با هم همکاری می کنیم احسان سعی و تلاش فراوان کرده تا دوباره بتواند جایگاه از دست رفته اش را در پرتاب دیسک دوومیدانی بدست آورد که خدا را شکر توانست در خاک آمریکا و آن هم با پرتابی باور نکردنی این هدف را بر آورده کند.
 

واقعا از صمیم قلب احسان را دوست دارم


او در واکنش به صحبت های اخیر احسان حدادی که به تعریف و تمجید از او پرداخته بود،گفت: این امر نشان از مردانگی و بزرگی احسان حدادی دارد.من واقعا از صمیم قلب احسان را دوست دارم و حقش بود که بعد از چند سال ناکامی دوباره به سطح خوب گذشته اش باز گردد. با توجه به اینکه در روزهای سخت کنار او بودم او این روزها را فراموش نکرده ، به تعریف و تمجید از من پرداخته است.
 
توکلی:احسان توانایی ثبت رکورد بالای 70 متر را دارد/از دست  رفتن کرسی وزنه برداری حاصل اشتباه علی مرادی است
 

احسان توانایی ثبت رکورد بالای 70 متر را دارد


توکلی در ادامه تصریح کرد:روز اولی که کار را شروع کردیم برایم خیلی سخت بود که بتوانم زندگی، نحوه تمرینات و ورزش را در احسان تغییر دهم، علی الخصوص پرتاب دیسک که تکنیک های خاص خودش را دارد. در اردوی بلاروس و کیش که همراه با حدادی بودیم به عینه مشاهده کردم که احسان از اراده قوی ای برخوردار است و با قدرت مثال زدنی عجیبی تمریناتش را پیش می برد با اینکه هنوز یک ماه تا آمادگی کامل ورزشکاران دوومیدانی زمان باقی مانده اما احسان در اولین مسابقه فصلش نشان داد، با ادامه همین روند و مقداری صبر می تواند رکوردهای بهتری را ثبت کند. شک ندارم که او در آینده ای نزدیک توانایی رسیدن به رکورد 70 متر را دارد.
 

تمام فکر و ذهن حدادی کسب مدال در دایموند لیگ است

 مربی بدنساز احسان حدادی در مورد اینکه او چه رکوردهایی را در دایموند لیگ ثبت می کند،بیان کرد:من به درخشش او در رقابت های دایموندلیگ خیلی خوش بین هستم. او تمام فکر و ذهنش این است تا در این مسابقات به مدال و رکوردهای بالایی برسد. احسان نزدیک به سه سال بود که در دایموند لیگ حضور نداشت و اکنون حضورش به عنوان رنک دوم دنیا می تواند کیفیت این رویداد را چند برابر کند.
 
توکلی:احسان توانایی ثبت رکورد بالای 70 متر را دارد/از دست  رفتن کرسی وزنه برداری حاصل اشتباه علی مرادی است

فدراسیون دوومیدانی همکاری های لازم را با من انجام نمی دهد

 توکلی درباره اینکه چه زمانی راهی اردوی آلمان می شود،توضیح داد: با وجود اینکه خیلی تمایل دارم تا در اردوی آلمان و مسابقات دایموند لیگ کنار حدادی باشم اما متاسفانه مسئولان فدراسیون دوومیدانی تاکنون اقدامی برای گرفتن روادیدم انجام نداده اند. البته در برخی از مسائل مشکلاتی با فدراسیون دارم که امیدوارم هر چه زودتر مرتفع شود. من در کنار احسان باشم و یا نباشم، همیشه سعی می کنم از دور  نکات فنی را به حدادی گوشزد کنم.
 
در این یک سال اخیر از جان و دل برای بازگشت دوباره احسان به میادین مایه گذاشتم. البته باید عنوان کنم با اینکه رکوردش پس از 6 سال به 68 متر رسید معتقدم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. از روز اول همکاری مان با احسان قرار گذاشتیم تا او به طلای المپیک و طلای دایموند لیگ برسد و بنابراین او تلاش می کند تا به این قولی که به من داده جامه عمل بپوشاند.پس از ناکامی در ریو و بازی های کشورهای اسلامی خیلی ها به انتقاد از حدادی پرداختند و طی سخنانی بیهوده عنوان کردند دوران طلایی احسان به پایان رسیده و باید از دوومیدانی خداحافظی کند، با وجود اینکه فکر نمی کنم توجه کردن به این حرف ها درست باشد،اما این سخنان باعث شد تا به خودش بیاید و یک تلنگر جدیدی در زندگی ورزشی اش ایجاد کند.
 

به دلیل سیاست های اشتباه علی مرادی یک کرسی بین المللی را از دست دادیم

 قهرمان وزنه برداری المپیک سیدنی درباره کاهش سهمیه های این رشته در المپیک توکیو گفت:به طور مثال زمانی که ما نتوانیم در فدراسیون جهانی کرسی داشته باشیم باید منتظر چنین عواقبی هم باشیم. به راحتی ما می توانستیم در هیئت رئیسه فدراسیون جهانی وزنه برداری صاحب کرسی شویم اما به دلیل سیاست های اشتباه علی مرادی رئیس فدراسیون از دستش دادیم. در تمام کشورها بحث دوپینگ وجود دارد.معتقدم با اتخاذ سیاست بهتر می توانستیم در تصمیم گیری های فدراسیون جهانی نقشی داشته باشیم و از حق قانونی خودمان دفاع کنیم.در هر صورت امیدوارم شرایط طوری شود که بتوانیم به جای 2 ورزشکار با سهمیه کامل در المپیک توکیو حضور پیدا کنیم.
 
توکلی:احسان توانایی ثبت رکورد بالای 70 متر را دارد/از دست  رفتن کرسی وزنه برداری حاصل اشتباه علی مرادی است

نوش داروی بعد از مرگ سهراب  سودی ندارد،اعتراض کنیم به ضررمان است

 
او در پاسخ به این سوال که مسئولان فدراسیون قصد اعتراض به این تصمیم را دارند،گفت: نوش داروی سهراب پس از مرگ چه فایده ای دارد ما اعتراض کنیم شاید یک چیزی هم از ما کم کنند.با توجه به اتفاقات پیش از انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری بعید به نظر می رسد که آقایان زیاد اهمیتی به اعتراض ما دهند و باید به داشته هایمان اکتفا کنیم. تنها ناراحتی من این است که ورزشکاران خوبی در اردوی تیم ملی وزنه برداری حضور دارند و اکنون مشخص نیست با چه هدف و انگیزه برنامه هایشان را دنبال می کنند.
 
توکلی در پایان خاطر نشان کرد:  به جای انداختن تقصیرات بر گردن مدیران قبلی می بایست به دنبال یک راهکار دیپلماسی موثر بگردیم تا هر چه زودتر این مشکل اساسی را برطرف کنیم.با توجه به اینکه این قانون به تازگی از طرف IOC وضع شده خیلی بعید به نظر می رسد تا این رای از سوی آنها تغییر یابد. اما مسئولان باید تمام تلاششان را انجام دهند تا این مشکل را از بین ببرند.تاکنون بی سابقه بوده است که دوپینگ وزنه برداران کشورمان در بازی های المپیک مثبت اعلام شود و این به دور از انصاف و عدالت است که اجازه دهیم حق ورزشکاران  ایرانی به راحتی خورده شود.چرا که وزنه برداران ما با توجه به پتانسیل بالایی که دارند، می توانند راحت 6 مدال را در المپیک توکیو بدست آورند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.