چراغپور: نوآوری شفر برای ذوب آهن دردسرساز نیست/پرسپولیس قدرتمند‌تر از الجزیره است

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا و شانس نمایندگان ما در این رقابت‌ها توضیحاتی را بیان کرد.

جلال چراغپور کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تقابل استقلال و ذوب آهن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی استقلال و ذوب آهن غیر قابل پیش بینی‌ترین دیدار رقابت‌های آسیایی است. به دلیل اینکه هر ۲ تیم در آسیا توانستند بازی‌های قابل قبولی ارائه بدهند.

نوآوری‌های شفر برای ذوب آهن دردسر ساز نیست

او ادامه داد: ممکن است نوآوری‌های وینفرد شفر برای تیم‌های عربی دردسر ساز شده باشد، اما برای تیمی مثل ذوب آهن با شناختی که امیرقلعه نویی در طول فصل از نحوه بازی آبی پوشان پایتخت دارد نمی‌تواند مشکل درست کند.

چراغپور بیان کرد: مسئله دیگر این است که امیر قلعه نویی ثابت کرده است که در اکثر بازی‌ها برابر استقلال بازنده نیست. همچنین نتیجه نگرفتن در خارج از خانه نقطه ضعف تیم ذوب آهن در آسیا است که در بازی با استقلال مصداق پیدا نمی‌کند.

پرسپولیس قدرتمندتر از الجزیره امارات است

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی پرسپولیس برابر الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: آنچه که در نظر اول به چشم می‌آید برتری پرسپولیس در این بازی است. هر چند سرخپوشان در بازی آخر که برای سرگروهی برابر السد قطر انجام دادند، در نحوه بازی اشکالاتی داشتند که همین امر باعث جابه جایی بازیکنان در پست‌های مختلف شده بود. البته به طور طبیعی پرسپولیس از الجزیره قویتر است. امیدوارم که اتفاقات این بازی نفع پرسپولیس رقم بخورد چرا که این تیم به جزء مصدومیت ربیع خواه مشکل دیگری ندارد.

او درباره بازی الاهلی عربستان برابر السد قطر تصریح کرد: الاهلی عربستان تیم برتر این دیدار از لحاظ سطح و نحوه بازی است و که نماینده عربستان می‌تواند از این مرحله به راحتی عبور کند.

شگفتی در لیگ قهرمانان آسیا کمتر رخ می‌دهد

چراغپور درباره بازی الدحیل قطر برابر العین امارات گفت: تیم الدحیل که صدرنشین گروه B. مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا شده است شانس بیشتری نسبت به حریف اماراتی خود برای صعود به مرحله بعدی دارد. با توجه به اینکه شگفتی در لیگ قهرمانان آسیا کمتر اتفاق می‌افتد هیچ گاه حوادث رخ داده در باشگاه‌های اروپایی در بازی‌های آسیایی رخ نمی‌دهد و بدین ترتیب شانس الدحیل برای عبور از مرحله یک هشتم نهایی بیشتر است.

مربیان با حوصله و باتفکر به مصاف حریفان خود می‌روند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا دارای ویژگی‌هایی است و استراتژی این بازی‌ها با دیدار‌های دیگر فرق می‌کند. بدین ترتیب باخت در ۲ بازی رفت و برگشت باعث حذف از گردونه این رقابت‌ها می‌شود و به همین علت مربیان بسیار با حوصله و با تفکر بالا تیم‌های خود را به مصاف حریفان خود می‌فرستند.

او ادامه داد: برخی از کشور‌ها نماینده زیادی در مرحله حذفی دارند و اگر می‌توانستیم تراکتورسازی را در این مرحله داشته باشیم و با ۴ سهمیه در مرحله یک هشتم نهایی حضور پیدا می‌کردیم به طور حتم شانس بیشتری برای عبور از این مرحله داشتیم.

چراغپور درباره حذف تراکتورسازی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: این تیم در نقل و انتقالات یارگیری خوبی نکرد و با بازیکنان جوان خود برابر حریفان بازی کرد. برخی از بازیکنان تراکتورسازی همانند مهدی کیانی خسته و فرسوده شدند و دچار افت بدنی هستند. همچنین تراکتورسازی شانس آورد که در لیگ برتر در منطقه خطر قرار ندارد. البته در سال‌های گذشته تیم‌هایی همانند مس کرمان بودند که در آسیا بازی می‌کردند، اما به لیگ دسته یک سقوط کردند. بازیکنان تراکتورسازی با حضور در ۲ جام قهرمانی خسته شده بودند و در نهایت از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند. بازیکنان خارجی همانند ژاوی می‌توانند در طول یک هفته در چند بازی شرکت کنند، اما بازیکنان داخلی وضعیت جسمانی شان نمی‌کشد تا در همه بازی‌ها خوب ظاهر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار