کمبود نیروی مشاوره در مدارس استان یزد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به طور شدید در استان یزد با کمبود نیروی مشاوره روبه رو هستیم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزددر گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛نسبت دانش آموز به مشاور در استان یزد اصلاً مناسب نیست و به طور شدید در استان با کمبود نیروی مشاوره روبه رو هستیم که نیازمند همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای انجام فعالیت‌ها به صورت مستمر و تأثیرگذار در مدارس هستیم.

 عباسعلی دانافر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به جد به مسئله آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است تصریح کرد: با توجه به اهمیت توجه به نسل جوان در جامعه، آموزش و پرورش باید متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی با بیان اینکه نمازخانه‌های مدارس استان یزد ساماندهی شدند گفت: کمبود نیروی مشاور در مدارس یزد بسیار محسوس است.

دانافر با اشاره به ساماندهی نمازخانه‌های مدارس استان یزد افزود: امیدواریم که با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته، بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه امسال تمامی نمازخانه‌های مدارس استان را ساماندهی کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: استقرار پایه دوازدهم از دیگر مصوبات شورا بود که بر این اساس تا اول مهر امسال نیاز به ۳۳ کلاس در سطح استان داریم که با عنایت همکاران عزیز دنبال پیگیری این مسئله نیز در آموزش و پرورش استان هستیم.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی علل و عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها مصرف دخانیات و مواد مخدر، خودکشی، آسیب‌های موضوعی و ... است.

وی به دلایلی که آموزش و پرورش باید متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی باشد اشاره و عنوان کرد: تجمع دانش آموزان به صورت گروهی و جمعی، تأثیرپذیری سنین کودکی و نوجوانی و تأثیرگذاری بیشتر در این دوره و همچنین اینکه دانش آموزان می‌توانند به عنوان سفیر خانواده‌ها باشند که این عوامل می‌تواند آموزش و پرورش را به عنوان متولی اصلی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی معرفی کند.

نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ی

آموزش و پرورش باید متولی اصلی آسیب‌های اجتماعی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.