بهره مندی 150 تا 200 بیمار سرپایی از خدمات آزمایشگاهی غرضی ملایر

مسئول واحد آزمایشگاه بیمارستان غرضی ملایر از بهره مندی 150 تا 200 بیمار سرپایی از خدمات آزمایشگاهی غرضی این شهرستان خبر داد.

بهره مندی 150 تا 200 بیمار سرپایی از خدمات آزمایشگاهی غرضی ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رحیم فراهانی، مسئول واحد آزمایشگاه بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش‌های مختلف بیوشیمی، همولوژی، آنالیز، انگل‌شناسی، میکروب‌شناسی و سرولوژی بانک خون در بخش‌های این آزمایشگاه فعال است گفت: در سال‌های اخیر فعالیت‌های ما در این آزمایشگاه تخصصی‌تر شده و آزمایش‌های انجام شده با بهترین کیفیت به بیماران و مراجعین صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بخش هورمون شناسی و آزمایشات عفونی نیز دو سال است که به بخش‌های این آزمایشگاه اضافه شده گفت: با خرید دستگاه جدید که جزء مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا است آزمایشات با دقت بالایی صورت می‌گیرد که  این دستگاه تنها در این بیمارستان و یکی از مراکز خصوصی شهرستان وجود دارد.

مسئول واحد آزمایشگاه بیمارستان غرضی ملایر با بیان اینکه سال گذشته بیش از 41 هزار بیمار سرپایی و 52 هزار بیمار بستری از خدمات این آزمایشگاه استفاده کرده‌اند افزود: این نشان از رضایتمندی مردم از خدمات‌دهی مراکز دولتی دارد.

فراهانی با بیان اینکه روزانه به صورت میانگین 150 تا 200 مورد بیمار سرپایی از خدمات آزمایشگاه بهره‌مند می‌شوند،خاطر نشان کرد: با احتساب افراد بستری روزانه بین 300 تا 350 مورد آزمایش در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

وی یکی از عمده مشکلات این واحد را کمبود پرسنل دانست و گفت: در حال حاضر 12 نفر نیروی فنی و چهار نفر پزشک و منشی در این واحد فعالیت دارد که با توجه به مراجعات زیاد کمبود نیرو در این واحد احساس شده است.

مسئول واحد آزمایشگاه بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه مسوولان بیمارستان طبق پیگیری‌های که دارند قرار است که برای جذب نیرو اقدام کنند تصریح کرد: احتمالا طی آزمون‌های آینده تامین اجتماعی با جذب نیروی جدید این مشکل برای واحد آزمایشگاه برطرف خواهد شد.

فراهانی یکی از مشکلات و دلخوری‌های نیروی‌های آزمایشگاهی را  دیده نشدن آنها دانست و گفت: نیروهای آزمایشگاه زحمات زیادی را می‌کشند اما هنوز سختی مشاغل سخت و سختی کار برای آنها به تصویب نرسیده که البته حرف‌هایی در این زمینه زده شده اما عمل نشده و ما باید 30 سال خدمت را داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه نیروهای شاغل در واحد آزمایشگاه در واقع کمک‌کننده اصلی به کار پزشکان در تشخیص بیماری‌های بیماران هستند اظهار کرد: پایین بودن حقوق و دستمزد نسبت به دیگر بخش‌های بیمارستان  را از دیگر مشکلات این قشر است.

مسئول واحد آزمایشگاه بیمارستان غرضی ملایر با اشاره به اینکه 30 فروردین‌ماه به روز بزرگداشت حکیم جرجانی پزشک و نابغه نامدار ایرانی  به عنوان روز علوم آزمایشگاهی و آزمایشگاه نامگذاری شده است؛ افزود: البته این روز در همه تقویم‌ها ذکر نمی‌شود و کمتر به آن توجه شده است.

انتهای پیام/ب

150 تا 200 بیمار سرپایی از خدمات آزمایشگاهی غرضی ملایر بهره مند می شوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.