تنکابن رتبه برتر ایجاد واحدهای بوم گردی

شهرستان تنکابن رتبه برتر ایجاد واحدهای بوم گردی در مازندران را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه شهرستان تنکابن با بیان اینکه هیچ بهانه‌ ای مبنی بر اینکه مدیری بگوید نمی‌ توانم کار کنم را نمی‌ پذیرم، زیرا دولت و نظام همه شرایط را برای کار وردن مهیا کرده است.

وی افزود: گردشگردی و خدمات از اولویت‌ های کاری مدیران تنکابن محسوب می‌ شود چراکه مازندران به دلیل وجود ظرفیت‌ های بوم گردی بخصوص در حوزه روستایی میتواند در رونق اقتصادی مردم و اشتغالزایی موثر باشد.

حسینی جو گفت: نوع نگاه‌ها به گردشگری باید تغییر کند و معتقدیم دهیار هرروستا میتواند با اطلاع رسانی به مردم و ایجاد شرایط حوزه بوم گردی روستایی را متوحل نماید.

وی از وجود ۱۸ واحد بوم گردی در شهرستان تنکابن خبر داد و با بیان اینکه ۸۰ پرونده طرح‌های بوم گردی درحال بررسی است بر لزوم تسهیل در اجرای این طرح ها تاکید کرد و افزود: در ایام نوروز واحد‌های بوم گردی تنکابن با استقبال بی نظیر مسافران داخلی و خارجی قرار گرفت و ظرفیت این واحد‌ها در ایام نوروز تکمیل بود.

فرماندار ویژه شهرستان تنکابن از ساخت و ساز‌های ویلایی در مناطق جنگلی و روستایی تنکابن انتقاد کرد و گفت: این واحد‌های ویلایی که در اکثرماه‌های سال خالی از سکنه است در دراز مدت منفعتی برای شهرستان ندارد.

وی افزود: بوم گردی فقط ساخت یک خانه روستایی نیست بلکه باید در کنار واحد‌های بوم گردی، جشنواره‌ها، بازی‌ها و گویش محلی، غذا‌های محلی و آداب و رسوم منطقه نیز عرضه شود.

وی از دهیاران هرروستا خواست ضمن معرفی خانه‌ های مستعد اجاد واحد‌های بوم گردی، مبلغ و آموزش دهنده فرهنگ بوم گردی در روستا‌ها باشند.

حسینی جو، تنکابن را شهرستان برتر در ایجاد واحد‌های بوم گردی در مازندران معرفی کرد و از ایجاد ۱۰۰ واحد بوم گردی آینده نزدیک تنکابن خبر داد.

انتهای پیام/ م

ضرورت توجه به واحد‌های بوم گردی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.