مدیر کل منابع طبیعی خراسان جنوبی خبر داد:

آبگیری ۹۸۰ سازه آبخیزداری در پی بارندگی اخیر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آبگیری ۹۸۰ سازه آبخیزداری استان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه در پی بارندگی های اخیر،۹۸۰ سازه آبخیزداری استان آبگیری شد،گفت:در این سازه ها حدود 14 میلیون متر مکعب آب ذخیره شد.


وی با بیان اینکه برخی سازه های استان علاوه بر آبگیری سرریز شدند،افزود: بیشترین حجم آبگیری مربوط به شهرستانهای طبس، فردوس و بشرویه بوده است.
نصرآبادی گفت:در روزهای اخیر به صورت میانگین در خراسان جنوبی 18 میلیمتر باران بارید که سبب وقوع سیلاب و جاری شدن رواناب در بسیاری از نقاط شد.


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اینکه یکی از راه‌ های استفاده از آب باران و مهار سیلاب در مناطق خشک و کویری،احداث سازه آبخیزداری است،افزود:حجم رواناب سالانه در خراسان جنوبی 700 میلیون متر مکعب است که از این میزان حدود 600 میلیون متر مکعب به هدر می رود.
وی اظهار کرد:وسعت حوضه آبخیز استان هفت و نیم میلیون هکتار است که تنها در یک میلیون هکتار آن سازه های آبخیزداری اجرا شده است.


نصرآبادی گفت:خراسان جنوبی حدود 2 هزار و 275 سازه آبخیزداری شامل سد خاکی،گابیونی،سنگ و ملاتی،خشکه چین و پخش سیلاب دارد که 70 میلیون متر مکعب حجم آبگیری آن است.

انتهای پیام/غ

ذخیره حدود 14 میلیون متر مکعبی آب در سازه های آبخیزداری استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار