چگونگی سلامت باطری آیفن خود را اینجا بسنجید

آیفن در به‌روز رسانی جدید خود قسمت جدید تحت عنوان Battery Health تعبیه کرده است که در آن میزان سلامتی باتری را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر سیستم‌عامل آیفن خود را به iOS 11.3 به‌روزرسانی کرده باشید، وقتی به تنظیمات بخش Battery مراجعه کنید متوجه می‌شوید که قسمت جدیدی تحت عنوان Battery Health تعبیه شده است. در این قسمت می‌توانید اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت باتری آیفون خود مشاهده کنید که به لطف این مشخصه‌ی جدید، می‌توانید مقدار کاهش ظرفیت باتری را  ببینید .

چگونگی سلامت باطری آیفن خود را اینجا بسنجید

در قسمت بالای بخش Battery Health، می‌توانید حداکثر توانایی باتری آیفون در مقایسه با حالت اولیه را مشاهده کنید. این امکان در اولین راه اندازی %100 بوده و  طی گذشت زمان، ظرفیت باتری‌ به دلیل لیتیوم یونی بودن آن کاهشمی یابد. این کاهش ظرفیت به عواملی همچون تعداد شارژهای باتری،استفاده از گجت به هنگام شارژ،دمای محیط و دیگر موارد بستگی دارد. طبق گفته‌های اپل، هرچقدر عمر باتری گجت کمتر باشد، گجت مذکور مستعد بروز مشکلات بیشتری است. به همین خاطر این شرکت در صورت ضعف باتری آیفون، سرعت سیستم را کاهش می‌دهد و با این کار جلوی بروز این مشکلات را می‌گیرد.

در دومین بخش این قسمت، شاهد گزینه‌ی Peak Performance Capability هستیم. اگر سرعت آیفون به دلیل ضعف باتری کاهش پیدا کرده باشد، در این قسمت می‌توان از این موضوع خبردار شد. بهترین حالت ممکن برای کاربران این است که در این بخش با جمله‌ی Your battery is currently supporting normal peak performance مواجه شوند.

بنا به ادعای اپل، بعد از به‌روزرسانی به iOS 11.3، این نرم‌افزار کاهش سرعت در ابتدا غیرفعال خواهد بود. اما اگر آیفون دچار مشکل جدی‌ای شود و مثلا به‌صورت ناگهانی خاموش شود، این قابلیت به‌صورت خودکار فعال می‌شود. اگر این قابلیت فعال شده باشد، در این قسمت متن Performance management has been applied to help prevent this from happening again را خواهید دید. اپل می‌گوید که این کاهش سرعت بر آیفون‌های ۶، ۶ پلاس، ۶ اس، ۶ اس پلاس، ۷، ۷ پلاس و مدل‌های SE اعمال می‌شود. اپل در همین زمینه به این نکته هم اشاره کرده که آیفون‌های ۸، ۸ پلاس و ۱۰ طوری طراحی شده‌اند که در بلندمدت نیازی به این مشخصه و کاهش سرعت نداشته باشند.

البته اپل امکان غیرفعال کردن این مشخصه را هم فراهم کرده، اما چنین کاری احتمال بروز مشکلات را افزایش می‌دهد و در صورت وقوع آن‌ها، این مشخصه دوباره به‌صورت خودکار فعال می‌شود. برای جلوگیری از فعال شدن این مشخصه، کاربران می‌توانند به کاهش سرعت آیفون خود عادت کنند یا اینکه به استفاده از باتری جدید روی بیاورند. زمانی که ظرفیت باتری به زیر ۸۰ درصد برسد، در قسمت Battery Health، پیامی مبنی بر فرارسیدن زمان تعویض باتری را به نمایش درمی‌آید. بعد از تعویض باتری، سرعت آیفون به حالت عادی برمی‌گردد و با خیال راحت می‌توانید از تمام توانایی‌های آن بهره ببرید.

 لازم نیست که دچار وسواس شوید و مرتبا بخش Battery Health را بررسی کنید. بعد از به‌روزرسانی، بهتر است که یک‌بار به این بخش سر بزنید تا از وضعیت باتری آیفون خود باخبر شوید. اگر هم احساس می‌کنید سرعت آیفون شما کاهش پیدا کرده، به این بخش مراجعه کنید تا از این وضعیت اطمینان حاصل کنید. در بدترین حالت ممکن هم فقط با یک تعویض باتری، مشکلات مربوط به کاهش سرعت آیفون برطرف می‌شود.

چگونگی سلامت باطری آیفن خود را اینجا بسنجید

انتهای پیام/

چگونه از سلامت باتری آیفون خود مطمئن شویم؟

برچسب ها: فناوری ، آیفون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار