افتخار مطرح کرد؛

برخی زباله‌های رها شده در طبیعت ارزش اقتصادی دارند/ تغییر در سبک زندگی یکی از راهکارهای کاهش تولید زباله

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران گفت: بسیاری از زباله‌هایی که از نظر ما فاقد ارزش و استفاده هستند و در طبیعت رها می‌شوند دارای ارزش اقتصادی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امین افتخار مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران اظهار کرد: موضوع رهاسازی زباله در طبیعت همچنان یکی از مسائل و مشکلات محیط زیستی است که آثار و پیامد‌های نامطلوبی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اشیاء و زباله‌هایی که ما در طبیعت رها می‌کنیم سال‌های سال باقی مانده و از بین نمی‌روند، افزود: ریختن زباله در طبیعت و محیط‌های شهری علاوه بر آلودگی محیط زیست و منظر و همچنین تهدید برای زندگی جانداران زمینه کار مضاعف عده‌ای برای برداشتن و پاکیزه کردن محیط اطراف را فراهم می‌آورد و حق برخورداری دیگران از محیط پاکیزه را سلب می‌کند.

افتخار با بیان اینکه بسیاری از زباله‌هایی که از نظر ما فاقد ارزش و استفاده هستند و در طبیعت رها شده یا دور ریخته می‌شوند دارای ارزش اقتصادی هستند، گفت: اگر بتوانیم تفکیک مناسبی از زباله و پسماند‌های خود داشته باشیم بخش اعظمی از این زباله‌ها قابلیت استفاده مجدد در چرخه تولید را دارند و برخی از آن‌ها می‌توانند به کمپوست تبدیل شوند.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران یکی از راهکار‌های کاهش تولید زباله را توجه به تغییر در سبک زندگی دانست و تصریح کرد: ما باید بتوانیم از خودمان شروع کنیم، یعنی باید با تامل و اندیشه در روش و سبک زندگی خود بتوانیم فرهنگ زیست محیطی را نهادینه کنیم و برای محیط زیست و طبیعت کمتر هزینه درست کنیم.

افتخار با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های اجرایی نمادین و فرهنگی بسیاری در خصوص موضوع زباله و رها سازی آن در طبیعت در سطح کشور اجرا می‌شود، افزود: این موضوع که برای روز جهانی زمین پاک امسال شعاری با عنوان «پایان آلودگی پلاستیک» انتخاب شده و به طبع آن شعار ملی «نه به کیسه‌های پلاستیکی» در دستور کار قرار گرفته بیانگر اهمیت و دغدغه میزان آثار و پیامد‌های مخرب آن برای محیط زیست است.

وی در پایان از همه شهروندان فهیم و آگاه تهرانی خواست تا توجه ویژه‌ای به محیط زیست کنند و مهربانی با طبیعت را به کودکان خود بیاموزند و از علاقه‌مندان به طبیعت دعوت کرد تا در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه در برنامه پاکسازی نمادین پارک ملی سرخه حصار تهران مشارکت فعال کنند.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۰:۳۰ فردا(جمعه) بخش‌هایی از پارک ملی سرخه حصار با حضور دوستداران محیط زیست، مردم محلی، تشکل‌های زیست محیطی استان تهران و جمعی از مسئولان پاکسازی خواهد شد.

انتهای پیام/

پاکسازی پارک ملی سرخه حصار با «شعار نه به کیسه‌های پلاستیکی»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار