پرتاب ۳۵۰ بمب و موشک در افغانستان توسط آمریکا طی ماه گذشته

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان بیش از ۳۵۰ بمب و موشک را در یک ماه گذشته علیه مواضع مخالفان مسلح استفاده کرده است.

پرتاب ۳۵۰ بمب و موشک در افغانستان توسط آمریکا طی ماه گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان بیش از ۳۵۰ بمب و موشک را در یک ماه گذشته علیه مواضع مخالفان مسلح استفاده کرده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا افزود: هواپیماهای آمریکایی در یک ماه گذشته بمب‌های بیشتری را نسبت به عراق در افغانستان استفاده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در یک ماه گذشته میلادی جنگنده‌های آمریکایی بیش از 350 بمب و موشک را علیه مواضع مخالفان مسلح دولت افغانستان استفاده کرده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در حالی از تشدید حملات هوایی به بهانه مبارزه با داعش خبر داده که نمایندگان افغان در پارلمان و بسیاری از مقامات محلی، آمریکا را متهم به دورویی در مبارزه با این گروه تروریستی می‌کنند.

این در حالی است که پس از اعلام استراتژی جدید واشنگتن حملات هوایی آمریکا به افغانستان چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به نوشته تسنیم، فرماندهی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان همواره کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات هوایی این کشور را انکار می‌کند.

از سوی دیگر، کارشناسان و برخی از رهبران سیاسی افغانستان بر این باورند که تشدید حملات هوایی آمریکا در یک دهه گذشته نتوانسته مخالفان مسلح دولت افغانستان را تضعیف کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار