۲۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان سجل دریافت کردند

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و ۴۷۷ پرونده مشکوک تابعین از سال ۹۲ تا کنون در این استان بررسی و برای ۲۵ هزار و ۷۷۴ نفر از افراد فاقد شناسنامه و فرزندان آنان سجل صادر شده است.

رضا راحت دهمرده  مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: یکی از مشکلات ثبت احوال در سیستان و بلوچستان افراد فاقد شناسنامه مدعی تابعیت ایرانی است.

وی تاکید کرد: مهمترین علت آمار زیاد فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان حضور اتباع بیگانه و مشکوک التابعه است.

وی افزود: بر اساس قانون و دستورالعمل‌های اجرایی برای تعیین تکلیف فاقدان شناسنامه، افرادی که مدارک نَسَبی دارند باید مدارک نسبی از پدر و جد پدری خود ارائه دهند تا مامور ثبت احوال نسبت به تشکیل پرونده برای آنان اقدام کند.

وی ادامه داد: در این رابطه مدارک لازم اثبات نسب شامل مدارک پدر و مادر و بستگان نسبی تکمیل و در نهایت از طریق مراجع مربوطه هویت و تابعیت فرد استعلام و پرونده پس از تکمیل شدن برای بررسی تابعیت به شورای تامین شهرستان مربوطه ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان افزود: این موضوع از سال ۹۲ در دستور کار جدی مسئولان استانی قرار گرفت به طوری که سال ۹۳ را باید نقطه عطفی در این رابطه دانست، زیرا در این سال این مجموعه با رسیدگی و تعیین تکلیف ۹۲۹ پرونده موفق به کسب رتبه نخست کشور شد.

وی تصریح کرد: چالش جدی فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان به همت مسئولان درحال رفع شدن است.

وی تصریح کرد: همچنین ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده مشکوک تابعین نیز در دست بررسی برای صدور شناسنامه است.

انتهای پیام/گ

25 هزار نفر در سیستان وبلوچستان شناسنامه دریافت کردند

برچسب ها: شناسنامه ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.