ایالت کالیفرنیا و دولت فدرال آمریکا بر سر اعزام نیرو‌های گارد ملی این کشور به مرز مکزیک توافق کردند.

توافق ایالت کالیفرنیا و دولت ترامپ بر سر استقرار گارد ملی آمریکا در مرز مکزیکبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی صباح، ایالت کالیفرنیا روز چهارشنبه اعلام کرد با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای استقرار 400 نیروی گارد ملی این کشور در مناطق مرزی با مکزیک به منظور مبارزه با گروه‌های تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر و تسلیحات به توافق رسیده است.

دفتر فرماندار ایالت کالیفرنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای گارد ملی این کشور قوانین مهاجرتی را اجرا نخواهند کرد و در احداث هرگونه مانع یا دیوار مرزی شرکت نخواهند داشت.

این توافق در حالی حاصل شده است که وزارت دفاع آمریکا در روزهای گذشته اعلام کرده بود ایالت دموکرات کالیفرنیا درخواست برای اعطای مجوز به نیروهای گارد ملی برای استقرار در مناطق مرزی با مکزیک را رد کرده است. دولت دونالد ترامپ تصمیم گرفته است برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و کمک به وزارت امنیت داخلی آمریکا، نزدیک به 4000 نیروی گارد ملی این کشور را در امتداد مرز مکزیک و در 4 ایالت آمریکا مستقر کند.

جری براون، فرماندار ایالت کالیفرنیا، یکی از مخالفان سرسخت تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر ایجاد دیوار حایل در مرز مکزیک بوده است. براون در سال گذشته میلادی قانونی را به امضا رساند که در آن از مقامات ایالتی و محلی درخواست شده است در برخی از مسائل با ماموران مهاجرتی فدرال این کشور همکاری نکنند.

دفتر فرمانداری کالیفرنیا همچنین اعلام کرد این توافق با دولت ترامپ پس از آن حاصل شد که دولت فدرال تعهد کرد بودجه مالی برای اعزام نیروهای گارد ملی به مرز مکزیک را تامین خواهد کرد.

روز دوشنبه، مقامات آمریکا اعلام کردند اکنون 900 نیروی گارد ملی آمریکا در ایالت‌های تگزاس، نیومکزیکو و آریزونا مستقر شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار