رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی همدان :

سهم 13 درصدی استان همدان از سرانه فضای سبز کشور

رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی همدان گفت: 13درصد سرانه فضای سبز کشور در استان همدان قرار دارد.

سهم 13 درصدی استان همدان از سرانه فضای سبز کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  حمید خزایی  رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی همدان با بیان اینکه 43 هزار هکتار انواع جنگل در استان همدان وجود دارد بیان کرد: چهار هزار و 307 هکتار از جنگل های همدان از نوع دست کاشت، یک هزار و 530 هکتار جنگل مشارکتی، یک هزار و 441 هکتار جنگل طبیعی و 35 هزار و 176 هکتار نیز اراضی جنگلی است.

وی با بیان اینکه همدان به لحاظ اقلیم و نوع پوشش گیاهی در انتهای جدول رده بندی فضای سبز قرار دارد، گفت: سرانه فضای سبز همدان از میانگین کشوری پایین تر و 200متر مربع است.

رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی همدان تغییر اقلیم را مهمترین عامل تهدید کننده اراضی جنگلی همدان عنوان کرد و افزود: خشکسالی و تغییربارش از برف به باران درزنده مانی و زادآوری جنگل بسیار اثر گذار است.

خزائی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقلیمی ویژه، میزان جنگل طبیعی دست کاشت و اراضی جنگلی در این استان پایین بوده، گفت:  این  رقم با وجود طرح های مستمر غنی سازی و کاشت نهال از 43 هزار هکتار فراتر نرفته است.

رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی همدان با اشاره به وجود پنج دسته مناطق پوشش گیاهی گفت: جنگل های همدان در طبقه بندی های صورت گرفته از نوع زاگرسی و قسمتی کوچک در منطقه فامنین از نوع ایران تورانی است.

وی با اشاره به وجود چهار پارک جنگلی میرزا کوچک خان در ملایر، پارک حیدره در همدان، پارک زائر در اسدآباد و پارک تپه ابوذر در نهاوند گفت:   این فضا های سبز نقش مهمی در سرسبزی همدان داردند که باید افزایش یابند.

خزایی با بیان اینکه سال گذشته 60 هکتار نهال با هدف افزایش تراکم درختان توزیع شده است، بیان کرد: میانگین کشوری سرانه فضای سبز کشور یک هزار و 700 متر مربع است و این رقم در دنیا 8 هزار متر مربع است.

رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی همدان افزود: 13درصد سرانه فضای سبز کشور در استان همدان قرار دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن همدان در مسیر استان های غربی کشور و بازدید سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه گفت: با ادامه جنگل کاری می توان به رشد سرانه فضای سبز، ارتقای پایدار محیط زیست، حفظ منابع آب و خاک و جذب گردشگر بیشتر و توسعه اکوتوریسم امیدوار بود.

انتهای پیام /د.ا

سرانه فضای سبز همدان از میانگین کشوری پایین تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.