کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عربستان و اسرائیل پروژه ایران‌هراسی را در پیش گرفتند و می‌خواهند ناتو را به خلیج فارس بکشند.

///حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رزمایش یک ماهه عربستان در آب‌های خلیج‌فارس اظهار کرد: بعد از شکست ائتلاف سعودی در منطقه خصوصا در یمن، سوریه و عراق، جایگاه عربستان  در اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج‌فارس نزول کرده است.

وی افزود: سعودی‌ها که مدعی رهبری جهان اسلام و عرب هستند چگونه 750 میلیارد دلار به آمریکایی‌ها می‌دهند و 5 میلیون شغل برای آنها ایجاد می‌کنند، اما حاضر نیستند یک گلوله به سوی رژیم صهیونیستی که دشمن اعراب است شلیک کنند.

کنعانی‌مقدم ادامه داد: عربستان قصد دارد با انجام مانورهای نظامی و لشکرکشی‌های مختلف، وضعیت خود را در جهان عرب تثبیت کند و با همراهی رژیم صهیونیستی پروژه ایران‌هراسی را در پیش بگیرد تا پای ناتو به خلیج فارس باز شود و قدرت نظامی خودشان را با سیستم‌های نظامی منطقه از جمله فرانسه، انگلیس و آمریکا هماهنگ کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عربستان از نظر روحی، هم‌پیمانانش را در منطقه توجیه می‌کند که قدرت منطقه‌ای است و بر اوضاع تسلط دارد.

وی درباره اهداف عربستان در منطقه و اینکه تا چه اندازه می‌تواند آنهار ا محقق کند، بیان کرد: عربستان تلاش خود را در اتحادیه عرب به کار گرفت تا امارات چراغ سبزی نشان دهد و درباره مناقشات جزایر خلیج فارس از طریق سازمان‌های بین‌المللی وارد عمل شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار