پوشش بیمه‌ ای شالیزار‌های قائم شهر

بیش از ۴۰۰ هکتار از شالیزارهای قائم شهر زیر پوشش بیمه قرار گرفت.

پوشش بیمه‌ ای شالیزار‌های قائم شهرمجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تاکنون ۷ هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین‌ های شالیزاری شهرستان قائم شهر شخم و شیار، ۷ هزار و ۸۵۰ هکتار آب تخت اولیه و بیش از ۴۰۰ هکتار بیمه شده است.

وی با بیان اینکه ۶۱ قطعه آببندان به مساحت ۳۰۰ هکتار و با حجم آبگیری ۵ میلیون متر مکعب در ۴۵ روستای این شهرستان وجود دارد، افزود:  ۱۰۰ درصد از آبندان‌ های این شهرستان آبگیری شد.

مدیر جهاد کشاورزی قائم ‎شهر با اشاره به اهمیت مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی برای ذخیره رطوبت و از بین بردن علف‌های هرز، به شالیکاران توصیه کرد: هرچه سریع‌تر نسبت به شخم و شیار زمین‌ های شالیزاری خود اقدام کنند.

جعفری با بیان اینکه ۲۶ تن و ۶۰۵ کیلوگرم بذور برنج  گواهی شده از نوع ارقام  طارم هاشمی، فجر و شیرودی بین شالیکاران قائم شهری توزیع شد، افزود: مقدار بذور تخصیصی برای این شهرستان، ۴۰ تن و ۸۰۰ کیلوگرم است که توسط ۳ کارگزار خریداری و بین کشاورزان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر به بهره برداران  توصیه کرد: بذور مورد نیاز را از مراکز توزیعی که جهاد کشاورزی معرفی می‌ کند، تهیه کنند.

جعفری با اشاره به اینکه ۸ بانک نشاء فعال در این شهرستان وجود دارد، گفت: برای تجویز کود، ۱۲ نمونه آزمون خاک از زمین‌ های شالیزاری به آزمایشگاه ارسال شد.

شهرستان قائم شهر دارای ۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است.

انتهای پیام/ م

۴۰۰ هکتار از شالیزارهای قائم شهر بیمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار