نمایش کلید دار کعبه و پمپ،در هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد اجرای شد

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی دو نمایش نمایش ،کلید دار کعبه و پمپ،از محصولات تئاتر بچه‌های مسجد در یزد اجرا شد.

 رئیس حوزه هنری یزد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان این که این دو اثر نمایش ،کلید دار کعبه و پمپ،با موضوع دینی و اجتماعی، محصولی از دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان است، گفت: نمایش پُمپ به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی علی جاور تولید شده است.

محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به نقش آفرینی محمد گلشن و مهدی کفاش‌زاده در این نمایش افزود: این اثر داستان دزدی را روایت می‌کند که پمپ کولر یک مسجد را می‌دزد و از سوی نیروی انتظامی دستگیر می‌شود، اما متولی مسجد در تلاش است مأمور را آگاه سازد که او دزد نیست.

وی ادامه داد: نمایش کلیددار کعبه به نویسندگی حسین فدایی‌حسین و کارگردانی مرتضی زارع نیز در شهرستان میبد تولید شده و در آن جمعی از جوانان مستعد به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کوچک زاده گفت:کلید دار کعبه با موضوع امانتداری، روایت چند دانش آموز است که داستان یکی از کلید دار‌های کعبه در زمان پیامبر اسلام (ص) را به نمایش می‌گذارند.

رئیس حوزه هنری یزد کشف استعداد‌های جوان در مساجد و محله‌ها را از مهمترین اهداف راه اندازی دفتر تئاتر بچه‌های مسجد در استان عنوان کرد و اظهار داشت: امیدوارم با همکاری فعالان فرهنگی و متولیان مساجد، بیش از پیش زمینه کشف استعداد‌ها و تولید و اجرای آثار نمایشی ویژه مساجد فراهم شود، زیرا تئاتر می‌تواند درمانگر بسیاری از مسائل روحی و معنوی انسان‌ها باشد.

گفتنی است: این دو اثر به همت حوزه هنری یزد در مساجد شهر یزد از جمله مسجد فاطمیه، مسجد باب الحوائج، مسجد ولایت و مسجد امام سجاد (ع) برای اهالی مسجد و علاقه‌مندان اجرا شد.

انتهای پیام/ی

دو نمایش  کلید دار کعبه و پمپ در یزد اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.