با حضور وزیر نیرو؛

تامین آب روستاهای شوشتر با افتتاح طرح های آبرسانی

2 طرح آبرسانی در شهرستان شوشتر امروز، 30 فروردین ماه با حضور وزیر نیرو افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در دومین روز از سفر رضا اردکانیان، وزیر نیرو به خوزستان، 2 طرح آبرسانی در شهرستان شوشتر افتتاح و آب 91 روستای مسیر سید حسن تا نمره یک تامین شد.

طرح آبرسانی به شهرستان شوشتر با هدف تامین، انتقال و ذخیره آب شرب مورد نیاز شهرستان شوشتر با جمعیت بالغ بر 120هزار نفر و نیاز آبی 57 هزار متر مکعب در شبانه روز اجرا شد.

این طرح شامل ایستگاه پمپاژ مرکزی با ظرفیت 90 هزار متر مکعب در شبانه روز، مخازن ذخیره و جمع کننده به حجم 30 هزار متر مکعب، خطوط انتقال فولادی و GRP به طول 22 کیلومتر، ساختمان های کلرزنی و دیزل ژنراتور، ساختمان های جنبی اداری، نگهبانی و همچنین یک دستگاه دیزل ژنراتور به ظرفیت KVA2260 و تعداد 6 حلقه چاه نیمه عمیق و ساختمان های سرچاهی و تاسیسات برقی مربوطه است.

عملیات اجرایی تاسیسات این طرح از سال 1392 آغاز و در سال 1396 به پایان رسید.

همچنین با احداث 3 حلقه چاه نیمه عمیق و تاسیسات برقی و مکانیکال مربوطه در منطقه گلالک شوشتر و اتصال به خط آب حیات ، آب مورد نیاز 91 روستای مسیر سید حسن تا نمره یک تامین و مورد بهره برداری قرار گرفت.

کل اعتبار هزینه شده طرح آبرسانی شوشتر و روستاهای سید حسن به میزان 430 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات عمرانی تامین شده است.

انتهای پیام/گ

طرح های آبرسانی در شوشتر افتتاح شدند

برچسب ها: وزیر نیرو ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.