وجود یک سینما برای زاهدان کافی است

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: وجود سینما هلال با داشتن استاندارد‌های لازم فعلا جوابگوی نیاز مردم زاهدان است و تعمیر سینما اشراق در دستور کار قرار دارد.

نصیراحمد ملازهی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بررسی‌های کارشناسی نشان از آن دارد که وجود یک سینما فعلا برای مردم زاهدان کافی است، بر این اساس تجهیز و تعمیرات سینما اشراق را در دستور کار قرار دادیم.

ملازهی افزود: در سراسر دنیا سینماداری (ساخت، تجهیز و راه اندازی سینما) به عنوان یک صنعت و فعالیت اقتصادی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

وی ادامه داد: سینما اشراق یک سالن دولتی چند منظوره در مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان است که سال‌ها قبل با توجه به نبود سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد سینما، تصمیم گرفته شد پس از تجهیز به امکانات لازم به عنوان سینما مورد استفاده قرار گیرد.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجود راه اندازی سینما هلال که در هر سانس اکران فیلم به طور متوسط صندلی خالی از تماشاگر نیز در آن مشاهده می‌شود فعلا این سینما جوابگوی نیاز مردم زاهدان است.

ملازهی افزود: از سالن سینمای اشراق بعد از تجهیز شدن به دستگاه دیجیتال پخش فیلم، ساماندهی صندلی‌ها و وسائل گرمایشی و سرمایشی برای اکران فیلم‌های شاخص همراه با نشست‌های نقد و بررسی با حضور اهالی هنر استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۵ اسفند پارسال دیگر در این سالن با توجه به انجام کار‌های تعمیراتی و استقرار امکانات، فیلم اکران نشده است.

وی گفت: هم اینک در زاهدان، چابهار و زابل سینمای ثبات وجود دارد و اکران فیلم در شهرستان‌های ایرانشهر و زهک با سینما سیار انجام می‌شود.

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: تلاش داریم تا پایان سال در شهرستان‌های سراوان، سرباز، خاش، نیکشهر و کنارک سینمای سیار راه اندازی شود.

انتهای پیام/ع

سینما اشراق یک سالن دولتی چند منظوره در مجتمع فرهنگی و هنری زاهدان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار