رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی اصفهان گفت:تغییرات قیمتی دلار در هفته‌های اخیر نیز بر قیمت‌های محصولات لوازم‌خانگی بی‌تأثیر بوده و هیچ‌گونه افزایش قیمتی به دنبال وقوع این نوسانات اعمال نشده است.

اکبر محمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با تغییرات قیمتی لوازم‌خانگی در سال 97 اظهار کرد: تاکنون تغییر قیمتی برای محصولات لوازم‌خانگی چه از نوع داخلی و چه خارجی در نظر گرفته نشده است.

وی در همین راستا افزود: بازار در حال حاضر کشش افزایش قیمت را ندارد و همچنان این صنف با کمبود تقاضا همراه است و خریداران محصولات این بخش کاهش یافته‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی در رابطه با تغییرات قیمت ارز و تأثیر آن بر نوسانات قیمت بازار لوازم‌خانگی خاطرنشان کرد: تغییرات قیمتی دلار در هفته‌های اخیر نیز بر قیمت‌های محصولات لوازم‌خانگی بی‌تأثیر بوده و هیچ‌گونه افزایش قیمتی به دنبال وقوع این نوسانات اعمال نشده است.

محمدی یادآور شد: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی داخلی برای سال 97 درخواست افزایش قیمت محصولات خود را ارائه داده‌اند اما تاکنون هیچ افزایش قیمتی به ثبت نرسیده و مجوزی برای اجرای این امر صادر نشده است.

وی در رابطه با روند افزایش قیمت محصولات لوازم‌خانگی در سال‌های گذشته گفت: هرسال به‌طور متوسط قیمت لوازم‌خانگی حدود 5 درصد افزایش می‌یافت اما در سال جاری تاکنون مجوز افزایش قیمت محصولات داده نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی در رابطه با تغییرات قیمت محصولات این اتحادیه تصریح کرد: افزایش قیمت معمولاً در بازاری صورت می‌گیرد که کشش قیمتی داشته باشد و تقاضای خرید همچنان وجود داشته باشد؛ اما در بازار لوازم‌خانگی اصفهان، حضور خریداران کم‌رنگ شده و افزایش قیمت در این شرایط معنایی ندارد.

محمدی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اتحادیه در راستای تحقق شعار سال 97 بیان داشت: این اتحادیه در راستای حمایت از کالای ایرانی، اعضای خود را به تهیه و فروش کالای ایرانی در واحدهای صنفی خود تشویق کرده است.

وی در ادامه با مقایسه تقاضای لواطم خانگی خارجی و ایرانی، اذعان داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از متقاضیانی که برای خرید محصولات لوازم‌خانگی به واحدهای صنفی زیر نظر این اتحادیه مراجعه می‌کنند متقاضی خرید محصولات تولید داخل هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی در همین راستا اضافه کرد: قیمت مناسب‌تر این محصولات در مقایسه با نمونه‌های خارجی و ارتقای کیفیت آن‌ها نسبت به محصولات تولیدشده قبلی، منجر شده است تا تقاضا برای خرید محصولات تولیدشده داخلی افزایش یابد.

محمدی با تأکید بر این امر که کیفیت محصولات ایرانی همچنان مورد رضایت کامل مردم نیست، بیان کرد: خریداران این بخش همچنان نسبت به کیفیت محصولات لوازم‌خانگی ایرانی رضایت کامل را ندارند اما با توجه به نام‌گذاری سال 97 و توجه ویژه بر کالاهای تولیدشده ایرانی، امید است که کیفیت این محصولات ارتقا یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تعمیرکنندگان لوازم‌خانگی در پایان اظهار داشت: باهمت تولیدکنندگان داخلی انتظار می‌رود که کیفیت لوازم‌خانگی داخلی نیز افزایش یابد و توان رقابت‌پذیری این بخش با نمونه‌های خارجی افزایش یابد تا درنهایت به حمایت هر چه بیشتر از کالای ایرانی منجر شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت بازار لوازم خانگی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.