مدیر منابع طبیعی شاهین‌شهر و میمه:

پرآب شدن بندهای خاکی بخش میمه در بارش‌های اخیر

مدیر منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: بارش‌های بهاری روزهای اخیر علاوه بر پرشدن برخی از بندهای خاکی، به کاهش سرعت سیلاب و تقویت سفره‌های زیرزمینی کمک کرده است.

مهدی اکبری مدیر منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار کرد: بندهای خاکی دست کن، طرح‌های ذخیره آب وزوان و آبخوان‌های روستای سُه  در بخش میمه در بارش‌های اخیر پرآب شدند.

وی افزود: بارش‌های بهاری روزهای اخیر علاوه بر پرشدن برخی از بندهای خاکی، به کاهش سرعت سیلاب و تقویت سفره‌های زیرزمینی کمک کرده است.

مدیر منابع طبیعی شهرستان شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: از نظر آبخیزداری در شهرستان شاهین‌شهر و میمه 17 طرح ذخیره و مهار سیلاب هم چون آبخوان سه، سد دست کن ، انحراف سیلاب میمه و وزوان ، 8 بند خاکی در لوشاب و حسن رباط،  سد خاکی دست کن و طرح‌های بیولوژیک جنگل‌کاری در جعفرآباد ، حسن رباط و میمه در سال‌های اخیر بهره‌برداری شده است.

اکبری وضعیت بارندگی این شهرستان را این‌گونه تشریح کرد که عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل بارندگی کم و خشک‌سالی ده سال اخیر ، بسیار حساس شده و لازم است در کمیته حفاظت از منابع آب ، علاوه بر جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و عمیق، اعتبارات  ویژه‌ای به طرح‌های آبخیزداری اختصاص یابد تا با اجرای طرح‌های جدید سفره‌های زیرزمینی تقویت شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار