دستور «اشرف غنی» برای تسریع در روند ثبت نام رای دهندگان

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس، با والیان، مسئولین امنیتی و نظامی و رؤسای کمیسیون‌های ولایتی انتخابات ۳۴ ولایت این کشور گفتگو کرد.

دستور «اشرف غنی» برای تسریع در روند ثبت نام رای دهندگانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از طریق ویدئو کنفرانس، با والیان، مسئولین امنیتی و نظامی و رؤسای کمیسیون‌های ولایتی انتخابات ۳۴ ولایت این کشور گفتگو کرد.

وی در این نشست دستوراتی را به منظور تسریع روند ثبت‌نام رای‌دهندگان برای انتخابات مجلس و شوراهای ولسوالی‌ها صادر کرد.

رئیس جمهور افغانستان به وزیر حج و اوقاف دستور داد که در خطبه‌های نماز جمعه در خصوص اهمیت ثبت‌نام پروسه رای دهندگان برای مردم آگاهی رسانی نمایند و آنان را برای ثبت نام در این پروسه تشویق کنند.

اشرف غنی به والیان ۳۴ ولایت افغانستان دستور داد که با در نظرداشت امکانات، سهولت‌های لازم را برای زنان رای‌دهنده در مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان فراهم سازند. همچنین به مسئولین امنیتی و دفاعی هدایت داد که در تامین امنیت مراکز ثبت‌نام تلاش بیشتری به خرج دهند.

محمد اشرف غنی به والیان ۳۴ ولایت افغانستان دستور داد که از مامورین دولتی بخواهند تا خود و اعضای خانواده شان که واجد شرایط ثبت نام می‌باشند، طی هفتۀ آینده برای ثبت نام اقدام نمایند و همچنان به مردم ولسوالی‌ها در این خصوص آگاهی رسانی کنند.

وی با اشاره به نقش علما، متنفذین، جامعه‌مدنی، جوانان، رسانه‌ها و همه اقشار جامعه در پروسۀ ملی انتخابات تاکید کرد که در هماهنگی و همکاری با کمیسیون مستقل انتخابات جهت تقویت سطح آگاهی مردم بکوشند و آنان را تشویق کنند تا در پروسۀ ملی انتخابات حضور یافته و از حق رای قانونی خود استفاده نمایند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار