معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید با یک برنامه منسجم تا آنجا که امکان‌پذیر است در حوزه راه و شهرسازی خوزستان تحولاتی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: قبول داریم که وضعیت حمل‌ و نقل خوزستان با طرح‌های توسعه جاده‌ای تناسب ندارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام جنگ توسعه‌ای در حوزه حمل‌ و نقل استان صورت نگرفت افزود: بعد از جنگ هم آن خرابی‌هایی که در جاده‌ها و زیرساخت‌ها بود را اصلاح کردند. 2 کریدور مهم کشوری داریم (یکی کریدور غرب کشور است که از بندر امام شروع و به سمت بازرگان می‌رود و از استان‌های غربی عبور می‌کند و دیگری هم کریدور جنوبی است که برای توسعه سواحل تعریف شده و از شلمچه شروع و تا سیستان و بلوچستان ادامه دارد) که از خوزستان می‌گذرند.

خادمی عنوان کرد: از نمایندگان مجلس خوزستان تقاضا داریم چون بخش ساخت‌وساز و پیشنهادات اعتبارات با ماست ولی تصویب نهایی آن باید در مجلس انجام شود پس نیازمند توجه بیشتر در حوزه مجلس هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مطالعات برای طرح‌های توسعه‌ای در تمام نقاط خوزستان انجام شده است. خوزستان ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار در دهه ۸۰ داشت که ۷۰ درصد آن استانی بوده است.

وی در پایان بیان کرد: در بخش ریلی نیز اتصال از طریق مرکز کشور به خوزستان به شدت در حال پیگیری است و از محل منابع داخلی و فاینانس اقدام می‌کنیم. همچنین اتصال از سمت استان لرستان را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام/م

راه و شهر سازی خوزستان روی ریل پیشرفت و توسعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.