تدابیر جدید برای ایمن سازی جاده حاشیه منطقه بهرام گور + عکس

تدابیر جدیدی به منظور ایمن سازی جاده حاشیه منطقه حفاظت شده بهرام گور گرفته شد.

سعید محمودی مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: تدابیری برای ایمن‌سازی جاده‌ای که از حاشیه منطقه حفاظت‌شده بهرام گور به عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های گورخر ایرانی می‌گذرد گرفته شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور مجتبی شکرانه فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس با همراهی نیرو‌های یگان حفاظت ادارات قطرویه و نیریز برای گشت و کنترل منطقه و بررسی علل تصادف جاده‌ای دو راس گورخر ایرانی به منطقه مذکور اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس، ضمن تشکیل جلسه‌ای که به منظور هماهنگی محیط بانان با پلیس راه تشکیل شد بر تعامل هر چه بیشتر این دو ارگان تاکید کرد.

وی همچنین، دستورات لازم برای نصب بنر، تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده بیشتر در قسمت‌های پر خطر جاده را صادر کرد، که بلافاصله اقدامات لازم به مرحله اجرا درآمد.

تدابیر جدید برای ایمن سازی جاده حاشیه منطقه بهرام گور + عکس

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: همچنین برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام تعداد بیشتری نیروی محیط بان به منطقه بهرام گور به عمل آمد.

گفتنی است، پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام گور تنها منطقه‌ای در کشور است که جمعیت قابل ملاحظه و پویایی از گورخر آسیایی را در خود جای داده است. حضور دیگر گونه‌های ارزشمندی نظیر کاراکال، زاغ بور و هوبره ارزش اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دوچندان می‌کند.

کل و بز، قوچ و میش، گراز، روباه، گرگ، کفتار، گربه جنگلی و جبیر در کنار کبک، تیهو، باقرقره و انواع پرندگان شکاری از دیگر گونه‌های جانوری این منطقه به شمار می‌روند.

جاده آسفالته و پر تردد سیرجان – یزد از حاشیه منطقه حفاظت شده بهرام گور عبور می‌کند که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ پنج گورخر را بر اثر برخورد با خودرو‌های عبوری به کام مرگ کشیده است.

انتهای پیام/ن

تدابیر جدید برای ایمن سازی جاده منطقه حفاظت شده بهرام گور

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار