افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت در لارستان

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت در روستا‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  وحید یگانه معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان از افتتاح مراکز خدمات جامع سلامت در روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در هفته سلامت سه مرکز خدمات جامع سلامت در روستا‌های دُرز، کرمستج و دهکویه به بهره برداری می رسد.

یگانه با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت گفت: ۸ واحد از واحد‌های بهداشتی با هدف ارتقا سواد سلامت در جامعه کارشناسان خود را در هفته سلامت به مدارس مختلف در لارستان اعزام کرده و با دانش‌آموزان در حوزه‌های گوناگون به گفت‌وگو می‌پردازند.

وی افزود: با مدارس و واحد‌های بهداشتی برای اجرای برنامه‌های آموزشی با موضوعات HIV به شیوه نوین، خودمراقبتی، پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد و چند مورد دیگر هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

یگانه با بیان اینکه دو سمینار در هفته سلامت در لارستان برگزار می‌شود، گفت: سمینار "تاثیر رسانه و فضای مجازی بر سلامت روان در خانواده و اجتماع" با سخنرانی دکتر سبحانی در سالن غدیر و در روز دوشنبه و سمینار "سکته مغزی و اورژانس‌های سکته مغزی" توسط دکتر مرتضوی متخصص مغز و اعصاب در روز سه شنبه برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به آئین نمادین زنگ سلامت افزود: روز شنبه در مدرسه مرحوم رجایی آیین نمادین زنگ سلامت برگزار می‌شود و افتتاحیه برنامه‌های هفته سلامت روز یکشنبه است.

یگانه اظهار داشت: شعار هفته سلامت امسال "پوشش همگانی سلامت، برای همه، در همه جا" است و در نمایشگاه این هفته ۹ غرفه فعالیت دارند که هر کدام مربوط به یکی از معاونت‌هاست.

وی تصریح کرد: برگزاری کمیته سلامت جوانان با محوریت ادغام هفته سلامت جوان و هفته سلامت از دیگر برنامه‌هاست.

یگانه ارزیابی سلامت جوانان را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: جلسات آموزشی برای گروه جوانان در مکان‌های تجمعی این گروه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

اعلام برنامه های هفته سلامت در لارستان

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار