عبادی: عراق متحد و یکپارچه باقی ماند

نخست وزیر عراق از نجات کشورش از خطر تجزیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیون العراقیه، حیدر عبادی -- نخست وزیر عراق -- در دیدار با سید حسین اسماعیل صدر، یکی از علمای دینی گفت: عراق در معرض تقسیم قرار داشت و ما آن را متحد و یکپارچه ساختیم.

عبادی در دیدار با این عالم دینی عراق شرایط منطقه، عملیات بازسازی و سرمایه گذاری در عراق پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش را بررسی کرد. حیدرالعبادی در این دیدار تاکید کرد مردم عراق با ایثارگری هایی که از خود نشان دادند توانستند افراد به اسارت درآمده در دست گروه تروریستی داعش و مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی را آزاد کنند.

وی افزود: عراق در معرض چالش دیگری به نام تجزیه قرار داشت اما امروز این کشور مقتدر و متحد است و از نیروهای مسلح آن در تمامی نقاط کشور استقبال می شود.

نخست وزیر عراق گفت: چالش دیگری نیز در کشور وجود داشت و آن چالش مالی و اقتصادی و کاهش قیمت نفت در زمان جنگ است اما دولت عراق توانست کشور را به پیش ببرد. وی افزود: دولت عراق هزینه ها را کاهش داد و تلاش کرد استفاده از فرآورده های نفتی را به عنوان سوخت کمتر کند. این کاهش معادل هفت میلیارد دلار برآورد می شود.

وی همچنین افزود: عراق بار دیگر در جهان مقتدرانه ظاهر شده است. این در حالی است که این کشور در سطح منطقه و جهان در محاصره قرار داشت. ما سه سال پیش به ملت عراق وعده داده بودیم و به این وعده عمل کردیم. وعده ما آزادی مردم و مناطق از دست گروه تروریستی داعش بود.

انتهای پیام/

دیدار حیدر العبادی و سید حسین اسماعیل صدر

برچسب ها: عراق ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار