فرار میمون‌های باهوش از آزمایشگاهی فوق سری در تگزاس آمریکا+ تصاویر

میمون‌های یک آزمایشگاه واقع در آمریکا با انتخاب راهی هوشمندانه موفق به فرار شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سه میمون ازنوع بابون (baboon) به تازگی موفق به فرار از آزمایشگاهی تحقیقاتی در تگزاس آمریکا شدند.
 
این میمون‌ها از یک بشکه ۵۵ گالنی برای فرار استفاده کرده و آن را کناردیوار قرارداده‌اند. کارشناسان ازاین اقدام هوشمندانه میمون‌ها شگفت زده شده و اعلام کرده‌اند که باید نظارت بیشتری برروی میمون‌ها انجام شود، زیرا درسال‌های اخیر از نظر هوش پیشرفت فراوان داشته‌اند.


چهار میمون از تمامی موانع آزمایشگاه عبورکرده و وارد جاده اصلی شده‌اند که البته یکی ازآن‌ها دوباره به محوطه آزمایشگاه بازگشته، اما سه میمون دیگر به فرار ادامه داده‌اند.

این بشکه درمحوطه میمون‌ها برای بررسی اینکه چه اثری بررفتار آن‌ها می‌گذارد قرارداده شده است، اما کارشناسان انتظار نداشتند که میمون‌ها این چنین هوشمندانه ازاین وسیله برای فرار از آزمایشگاه استفاده کنند.


مقام‌های آزمایشگاه که برروی حدود ۱۱۰۰ بابون درموسسه تحقیق‌های بیومنتیکس تگزاس (the Texas Biomedical Research Institute) درسن آنتونیو آزمایش‌های مختلفی ازجمله بیماری‌های مزمن، چون ابولا، مالاریا و اچ آی وی انجام می‌دهند، بلافاصله پس ازآگاهی از فرار میمون‌ها به جست و جوی آن‌ها پرداخته‌اند.

با اینکه در کمتر ازسی دقیقه تمامی میمون‌ها زنده به آزمایشگاه بازگشته اند، اما بسیاری از گروه‌ها ازجمله گروه‌های طرفدار حیوان‌ها اعلام کرده‌اند که دانشمندان نباید از حیوان‌های زنده برای آزمایش‌های مختلف استفاده کنند زیرا آزمایشگاه آن‌ها نوعی زندان برای میمون‌ها است.


همچنین گروه‌های دیگر اعلام کرده اند که امکان سرایت بیماری و خطر‌های سلامت بسیارجدی برای کارکنان آزمایشگاه و ۲۹۰۰ فرد غیرنظامی ساکن درمنطقه وجود دارد که البته مقام‌های آزمایشگاه اعلام کرده‌اند این میمون‌ها در آزمایشی شرکت نداشته‌اند و بیماری ندارند، در زمان زنده گیری آن‌ها نیز ازکلیه وسایل محافظتی و دستکش استفاده شده است.


مقام‌های آزمایشگاهی اعلام کرده اند که دراین مرکز به بررسی بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان‌ها و نیز نگهداری برخی گونه‌های نادر ودرمعرض خطرانقراض می‌پردازند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

میمون‌های با خطرابتلا به ابولا و مالاریا ازآزمایشگاهی در تگزاس آمریکا فرارکردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار