گفتمان سعدی حقیقت و عدالت را گوشزد می‌کند

مشاور فرهنگی رئیس جمهور گفت: باید باریک بینانه به سخن سعدی نگریست چرا که حقیقت را بیان می‌کند و با حاکمان همواره مشغول نصیحت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اشرف بروجردی مشاور فرهنگی رئیس جمهور امشب در مراسم یادروز سعدی با اشاره به اینکه گفتمان سعدی حقیقت و عدالت را گوشزد می‌کند، اظهار کرد: نشانگر و سوء گیری هوشمندانه سعدی در برابر حکومت است و همواره حاکمان را نصیحت و اندرز داده و تصویری ناب از معلم اخلاق را نشان داده است.

وی اضافه کرد: باید باریک بینانه به سخن سعدی نگریست که با نزدیکی با حاکمان همواره مشغول نصیحت است.

بروجردی با بیان اینکه دو اثر بوستان و گلستان همواره عدل، احسان، شکر، اخلاق درویشان و... مورد توجه است، ادامه داد: تردیدی نیست که سالیان باید گذشت که اندیشه سعدی به طور کامل بیان شود.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور تصریح کرد: سعدی بیشتر اندیشه خود را در مناسبات حکومتی با دیدگاه متفاوت بیان می‌کند و بسیاری از اندیشه‌های او از جمله مردم محوری با نگاه‌های امروز قابل توجه است.

وی گفت: از بوستان سعدی نقدی هنرمندانه از حاکمان بر می‌آید و سعدی حاکم مخاطب را گوشزد می‌کند که نام نیکو باعث کام نامی است.
مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه در کلام سعدی و نصیحت حاکمان به جایگاه رعیت اشاره شده است، افزود: معاونین شاه همواره مورد انتقاد هستند و پرهیز دادن شاه به انتخاب افرادی که دچار فساد می‌شوند نیز قابل دید است.

بروجردی تصریح کرد: تشویق و تنبیه است که شاهان دادگر را به عاقبت نیکو بشارت می‌دهد و حاکمان ظالم را به عاقبتی بد بشارت داده است.

انتهای پیام/ن

صحبت های مشاور فرهنگی رئیس جمهور در مراسم یادروز سعدی

برچسب ها: شعر ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۳۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
شیخ‌ اجل سعدی‌ شیرازی‌از‌ نامداران‌ ادبیات‌ایران‌ زمین‌است،،و حکایات‌پند آموزش‌در قالب‌ شع رو نثر‌هنوز‌تازه‌ و بی‌ بدبل‌ می‌باشد ،،و می‌تواند‌ منبع‌ خوبی‌ برای‌ نسل‌ امروز‌ باشد،، که‌ در‌ مدارس‌ ابتدایی‌ و حتی‌ سطوح‌ دانشگاهیاز‌آن استفاده‌شود،،نسل فرهنگ‌ دوست، ادب دوست، و انسان‌ محور‌داشته‌باشینم‌
آخرین اخبار