نوجوان انگلیسی به جرم هک کردن حساب‌های مقامات آمریکایی به حبس محکوم شد

یک نوجوان انگلیسی که موفق شده بود حساب‌های مقامات بلند پایه آمریکایی از جمله رئیس سابق سیا را هک کند به دو سال حبس محکوم شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک نوجوان انگلیسی که موفق شده بود حساب‌های مقامات بلند پایه آمریکایی از جمله جان برنان، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، را هک کند روز جمعه در لندن پایتخت انگلیس به دو سال حبس در یک دار التادیب محکوم شد.

کین گمبل Kane Gamble، نوجوان ۱۸ ساله انگلیسی در جلسه دادگاهی در ماه ژانویه در خصوص ۱۰ مورد نقض قانون امنیت اطلاعاتی که بین ژوئن ۲۰۱۵ و فوریه ۲۰۱۶ مرتکب شده بود، گناهکار شناخته شد.

هنگام اعلام حکم محکومیت این نوجوان انگلیسی در دیوان کیفری اولد بیلی (Old Bailey) مادر او نیز او را همراهی می‌کرد و این حکم، توقیف تجهیزات رایانه‌ای او را نیز شامل می‌شد.

این نوجوان از اتاق خود در کولویل در مرکز انگلیس ابتدا با تلفن، اطلاعاتی را از مراکز تماس دریافت کرده و سپس از آن‌ها برای هک کردن حساب‌های این مقامات استفاده کرده بود.

این نوجوان سپس موفق شده بود اسناد حساس زیادی از ایمیل رئیس سابق سیا از جمله اطلاعاتی درباره عملیات نظامی و اطلاعاتی  به دست آورد.

کین گمبل همچنین گذرواژه ایمیل جان برنان را تغییر داده و سپس کنترل آیپد همسر او را به دست گرفته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
دمش گرم چه نابغه ای بوده باید از این جوان برای کارهای علمی استفاده کنن
آخرین اخبار