استاندار گلستان:

افزایش اشتغال با ارتقای تولید میگو

استاندار گلستان گفت: بالا بردن سطح تولید میگو در گمیشان باعث افزایش اشتغال در استان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی استاندار گلستان درحاشیه بازدید از سایت پرورش میگوی گمیشان گفت: از سال ۹۲ توجه به پرورش میگو در گلستان بطور جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته و باید تلاش کنیم با توجه به اینکه امکان ارتقای این مجتمع تا ۲۸ هزار هکتار وجود دارد، سطح زیر کشت ۵۷۵ هکتاری را افزایش دهیم.

وی افزود: در ۶ ماهه گذشته توجه ویژه‌ای به ارتقا‌ی تولید میگو در گمیشان شده است و تلاش شده ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۲۰ میلیارد تومان از محل اوراق خزانه برای احداث و تکمیل کانال‌های آبرسان جذب شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مجتمع پرورش میگو گمیشان گفت: زیر ساخت‌های فاز ۴ هزار هکتاری انجام شده و در حال حاضر در حال تکمیل زیر ساخت‌های فاز ۱۰ هزار هکتاری هستیم و امکان سنجی توسعه این مجتمع تا ۲۸ هزار هکتار وجود دارد.

وی احداث دو کانال ۱۳ کیلومتری و ۷ کیلومتری برای آبرسانی به مزارع میگو را اقدامی ارزشمند دانست و افزود: همان گونه که تا امروز حضور بخش خصوصی در تولید میگو پر رنگ بوده است باید تلاش کنیم بیش از پیش از ظرفیت سرمایه گذاران شهرستانی، استانی و ملی در این مجتمع استفاده کنیم.

استاندار گلستان با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته و تولید قریب به هزار و ۷۰۰ تنی میگو در گلستان طی سال ۹۶، گفت: باید تلاش کنیم این رقم در سال ۹۷ به بیش از ۳ هزار تن افزایش یابد و در ادامه در سال ۹۸ تولید میگو ۴ برابر حالت فعلی شود.

هاشمی تولید بچه میگو در استان رااتفاق خوبی دانست وافزود: این مرکز به لحاظ کیفیت بهترین مرکز سراسر کشور و تنها مرکز تکثیر شمال کشور محسوب می‌شود و امیدواریم در آینده مراکز عمل آوری و فراوری میگو در این شهرستان ایجاد و افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در هر هکتار مزرعه پرورش میگو امکان اشتغال ۲ تا ۳ نفر وجود دارد، گفت: ارتقا تولید میگو و افزایش تعداد مزارع پرورش میگو با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری در افزایش اشتغال جوانان شهرستان گمیشان و استان داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت جذب اعتبارات برای توسعه پرورش میگو در استان، گفت: تلاش داریم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات روستایی ظرفیت‌های خوبی را برای استان جذب کنیم.

انتهای پیام/م
 

بالا بردن سطح تولید میگو و افزایش اشتغال 

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.