ایمانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ثبات نرخ خرید تضمینی در آینده تولید گندم تأثیرگذار است

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران گفت: ثبات نرخ خرید تضمینی مطمئنا میزان تولید گندم در آینده را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

ثبات نرخ خرید تضمینی میزان تولید گندم را تحت تاثیر خود قرار می دهدعلیقلی ایمانی رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت برداشت گندم اظهار کرد: هم اکنون در استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و جنوب کرمان برداشت گندم به طور جزئی آغاز شده  و تا کنون حدود 10 هزارتن گندم خریداری شده است.

 وی با اشاره به اینکه گندم‌های برداشت شده، تحویل دولت داده شده است، افزود: به سبب اعلام نشدن نرخ خرید تضمینی، میزان گندم تحویلی روی برگ کاغذ به کشاورزان تحویل داده شده است.

ایمانی با انتقاد از تاخیر در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم گفت: هم اکنون کشاورزان نیمه راه را گذراندند و دیگر کاری از دستشان بر نمی آید چرا که به مرور گندم های استان های مازندران، گلستان و خراسان وارد چرخه خرید خواهند شد، اما ثبات نرخ خرید تضمینی میزان تولید گندم را در آینده تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

به گفته وی؛ از شورای عالی اقتصاد انتظار می رود که هر چه سریع تر نرخ خرید تضمینی گندم را اعلام کند تا کشاورزان تکلیف خود را بدانند.

رئیس بنیاد توانمند سازی گندمکاران میزان تولید گندم را پیش بینی کرد و افزود: اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد، پیش بینی می شود که حدود 13 تا 13.5 میلیون تن گندم تولید شود.

ایمانی با اشاره به تاثیر کاهش بارندگی در میزان تولید گندم تصریح کرد: کاهش بارندگی در سال زراعی جدید در برخی استان ها تاثیرگذار بوده است، به طوریکه تولید 14.5 میلیون تن ناشی از شرایط جوی به 13 تا 13.5 میلیون تن کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

تولید گندم کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار