حسینی منش خبر داد

استقرار واحد سیار معاینه فنی در میدان نوبنیاد

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از استقرار واحد سیار تک خطه شماره ۱ در منطقه یک میدان نوبنیاد خبر داد.

استقرار واحد سیار معاینه فنی در میدان نوبنیادبه گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید نواب حسینی منش مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران از استقرار واحد سیار تک خطه شماره ۱ در منطقه یک میدان نوبنیاد خبر داد.

حسینی منش در توضیح سه شیفته کردن مراکز معاینه فنی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی بیهقی و آبشناسان به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و در شیفت سوم از ساعت ۱۵ دقیقه بامداد لغایت ۷ صبح در حدود ۳۰۰ دستگاه خودرو به مراکز مراجعه می‌کنند. در صورت افزایش تقاضا و استقبال شهروندان به تعداد این مراکز سه شیفته اضافه خواهد شد. همچنین بعضی از مراکز جهت کاهش طول صف دو تا سه ساعت زودتر از ساعت اعلامی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی در خصوص اجرای معاینه فنی برتر در کشور و توقف معاینه فنی معمولی در سامانه سیمفا وزارت کشور گفت: مراکز معاینه فنی مجری دستورالعمل‌ها و قوانین سازمان‌های بالادستی هستند و بدون تردید قبل از اجرای هر طرح و عمومی شدن آن مطالعات و تبعات اجتماعی اجرای طرح توسط سازمان‌های مسئول و متولی بررسی شده است، به طبع در صورت بروز مشکل برای شهروندان و نحوه خدمات رسانی مراکز مسئولیت پاسخگویی با سازمان‌های تصمیم ساز خواهد بود. در حال حاضر در تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران معاینه فنی برتر انجام می‌شود و خودرو‌ها بدون هیچگونه اجباری در صورت داشتن شرایط و استاندارد‌های لازم می‌توانند نسبت به معاینه فنی برتر و یا معاینه فنی معمولی خودروی خود اقدام کنند.

وی در ارتباط با علت اجرای معاینه فنی برتر و اعمال شرایط سختگیرانه‌تر آزمون آلایندگی در تهران گفت: شرایط آلودگی هوا در شهر تهران ایجاب می‌کند راهکار‌های تشویقی جهت استفاده شهروندان از خودرو‌های با آلایندگی کمتر تدبیر شود، در همین راستا با رویکرد فرهنگسازی شهرداری تهران پس از اخذ مجوز‌ها و مصوبات قانونی از وزارت کشور نسبت به تخصیص تخفیف ۲۰ درصدی به خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر جهت تردد در محدوده طرح ترافیک به صورت کاملا اختیاری اقدام کرد. بدون تردید با عنایت به اینکه تنها روش کنترل سلامت کاتالیست خودرو‌ها که نقش ۱۰۰ درصدی در کاهش آلایندگی خودرو دارند انجام معاینه فنی برتر است، لذا این راهکار تشویقی می‌تواند نقش مثبتی در کاهش آلودگی هوا ایفا کند.

حسینی منش در پایان افزود: جهت مدیریت زمان و به حداقل رسیدن مدت زمان معطلی در مراکز علاوه بر بازدید فنی خودروی خود قبل از مراجعه نسبت به ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۲ از طول صف در مراکز مطلع و خلوت‌ترین مرکز را جهت اخذ معاینه فنی خودروی خود انتخاب کنند. ضمناً سامانه نوبت دهی آنلاین از دو ماه گذشته در سایت ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران راه اندازی شده که شهروندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی به مرکز مورد نظر خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/

استقرار واحد سیار تک خطه معاینه فنی در میدان نوبنیاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار