گمرک خبر داد:

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت خارجی کالا در سال ۹۶

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران گفت: ترانزیت خارجی کالا در سال ۹۶ با ۱۰ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۰۹ تن کالا، ۲۴ درصد افزایش داشت.

افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت خارجی کالا در سال ۹۶ به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از گمرک؛ مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران از افزایش ترانزیت خارجی کالا از مسیر ایران در سال ۹۶ خبر داد و اعلام کرد؛ ترانزیت خارجی کالا در سال ۹۶ با ۱۰ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۰۹ تن کالا ۲۴ درصد افزایش داشت.

حسین سالاری با تشریح آمار ترانزیت کالا در سال ۹۶ گفت: تشریفات گمرکی برای عبور ۷۳۶ هزار و ۲۰۸ دستگاه کامیون در گمرکات ایران انجام شده است.

وی افزود: در سال ۹۶ ترانزیت کالای بیش از ۱۰۰ کشور جهان در گمرکات کشور به کمک سامانه جامع گمرکی به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گفت: در سال ۹۶، ۷۳۶ هزار و ۲۰۸ دستگاه کامیون ترانزیتی و ۱۴ میلیون و ۷۶۶ هزار تن کالای ترانزیتی در قالب رویه ترانزیت داخلی، خارجی و کارنه تیر از گمرکات عبور کرده اند که نسبت به مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش حجم کالای ترانزیتی داشته است.

سالاری افزایش حجم ترانزیت کالا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ترانزیت خارجی با ۱۰ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۵۰۹ تن کالا ۲۴ درصد افزایش داشت. این رشد ترانزیت خارجی منجر به رونق بخش حمل و نقل زمینی و دریایی شده است.

وی، گفت: در سال ۹۶ از طریق رویه کارنه تیر ۱۴۱ هزار و ۱۶ دستگاه کامیون با وزن ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار تن از گمرکات عبور کرده اند.

به گفته سالاری در سال ۹۵، تشریفات گمرکی برای ۶۴۳ هزار و‌۲۳۶ دستگاه کامیون با ۱۲ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۳۱۴ تن کالا انجام شده بود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار