رویترز:

قیمت نفت از ۷۴ دلار گذشت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته با ۲۸ سنت، معادل ۰.۴ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۶ سنت رسید.

قیمت نفت از ۷۴ دلار گذشتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از رویترز، به رغم اظهارات منتقدانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در خصوص نقش اوپک در افزایش قیمت جهانی نفت، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه باز هم افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز گذشته با 28 سنت، معادل 0.4 درصد افزایش به 74 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئن در پایان معاملات دیروز با 7 سنت رشد به 68 دلار و 40 سنت رسید.

ترامپ دیروز در توئیتی با اشاره به رشد مکرر قیمت نفت نوشت: «به نظر می رسد که باز هم اوپک در آن دست دارد... در حالی که میزان بی سابقه ای نفت در همه جای جهان وجود دارد و کشتی های پر از نفت روی دریاست، قیمت نفت به صورت تصنعی بسیار بالا رفته است. این خوب نیست و پذیرفته نخواهد شد».

از ابتدای سال 2017 تاکنون، اوپک و متحدانش به منظور مهار مازاد عرضه، اقدام به کاهش تولید نفت خود کرده اند.

به گفته والتر زیمرمن، تحلیلگر ارشد موسسه یونایتد آیکپ، به رغم اظهارات ترامپ قیمت نفت همچنان بالاست.

وی افزود: «به نظر می رسد که قیمت نفت باز هم بالاتر خواهد رفت.»

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفته، این سازمان هیچ رقمی را به عنوان هدف خود در زمینه قیمت نفت تعیین نکرده، اما در تلاش است تا ثبات را به بازارهای نفت بازگرداند.

اوایل هفته جاری بر اثر نگرانی های ژئوپلتیک و کاهش شکاف عرضه و تقاضا در بازار، قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا به بالاترین رقم ها از نوامبر 2014 تاکنون یعنی 74.75 و 69.56 دلار رسیده بود. قیمت هر دو شاخص نفتی در این هفته بیش از یک درصد رشد داشته است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح می شود که به گفته تحلیلگران نفتی، در طی ماه های اخیر، شخص ترامپ و اقدامات و سخنان او یکی از عوامل اصلی رشد قیمت جهانی نفت بوده است.

انتهای پیام/

نقش ترامپ در رشد قیمت جهانی نفت

برچسب ها: نفت ، اوپک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار