معاون صادراتی وزیر صنعت مطرح کرد:

پیش بینی افزایش صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری معدن در سال ۹۷

خسروتاج گفت: با توجه به ظرفیت سازی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۷ افزایش صادرات حدود ۱.۵ میلیارد دلاری در بخش معدن داشته باشیم.

پیش بینی افزایش صادرات 1.5 میلیارد دلاری معدن و 6.5 میلیارد دلاری پتروشیمی در سال 97 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا؛ مجتبی خسروتاج، معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در نخستین جلسه کمیته تحلیل تجاری اظهار کرد: پتروشیمی و معدن دو بخش عمده صادرات کشور محسوب می‌شوند که در سال جدید با مشارکت استان‌ها ظرفیت‌های تولیدی صادراتی که در سال 97 به بهره برداری خواهند رسید احصا و برنامه‌ریزی صادراتی برای آنها انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت رصد و پیگیری اهداف کمی و کیفی در توسعه صادرات غیر نفتی و تأثیر تحلیل‌ تجاری بر تصمیم‌گیری و اتخاذ استراتژی مناسب صادراتی بیان کرد: توسعه صادرات نیازمند ظرفیت‌سازی است، اگر ظرفیت‌های تولید صادراتی وجود نداشته باشد بازاریابی نیز راه به جایی نخواهد برد.

خسروتاج تصریح کرد: امیدواریم همه سه قوه‌، در حمایت از صادرات غیر نفتی و پاسخگویی مثبت به الزامات دسترسی به این ظرفیت‌ها، صادرات غیرنفتی را کمک کنند تا نیل به اهداف کمی میسر شود.

صادرات محصولات پتروشیمی در سال 96 به مرز 47میلیارد دلار رسید

در ادامه این جلسه، مسعود کمالی اردکانی، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد صادرات محصولات پتروشیمی و معدن گفت: در دوازده‌ماهه سال 1396 صادرات به رقمی حدود 47 میلیارد دلار رسیده که حدود 6.5 درصد افزایش ارزشی داشته است.

وی افزود: براساس آمارهای اولیه منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات محصولات پتروشیمی بدون احتساب میعانات گازی به حدود 15 میلیارد دلار رسیده که با 8 درصد کاهش مواجه شده است و میزان صادرات محصولات معدنی و صنایع معدنی به حدود 7.5 میلیارد دلار رسید که افزایش 14 درصدی را نشان می دهد.

گفتنی است؛ نخستین جلسه کمیته تحلیل تجاری به ریاست معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور نمایندگان معاونت‌های صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو و موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در خصوص تحلیل عملکرد تجارت خارجی با موضوع محصولات پتروشیمی و معدنی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار