کشف ۴۳ پرنده وحشی قاچاق در اصفهان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان از کشف و ضبط ۴۳ پرنده قاچاق از انواع پرندگان وحشی از یک پرنده‌فروشی در شهرستان اصفهان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی جمشیدیان اظهار  کرد: ۴۳ پرنده قاچاق از انواع پرندگان وحشی که بدون مجوز و به صورت  قاچاق وارد کشورشده بودند توسط یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در یک پرنده فروشی شناسایی و کشف و ضبط شدند.

وی افزود: این پرندگان شامل یک مرغ بهشتی، ۹ کاسکو، سه مرغ مینا، ۱۸ طوطی کوتوله، یک طوطی کاکادو، یک کلاغ نوک سرخ، دو طوطی آرا، دو توکان، دو طوطی رزیلا، دو شاه طوطی و دو طوطی ملنگو از پرندگان وحشی و نادر هستند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: این پرندگان وحشی و نادر مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست هستند و نگهداری و شکار آنها برخلاف قانون است.

وی با بیان اینکه نگهدارنده این پرندگان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد، گفت: این اقدام با توجه به بند ج ماده ۱۰،  ماده ۷ و بند ۵، ماده ۱۱ قانون شکار و صید جرم محسوب شده و مسلتزم مجازات است.

جمشیدیان با اشاره به سرنوشت پرندگان یافت شده، تصرح کرد: به طور معمول گونه‌های وارداتی پرندگان به دلیل اینکه در محیط طبیعی قادر به ادامه حیات نیستند به باغ پرندگان انتقال پیدا می‌کنند اما در صورتی که گونه‌های فهرست سایتیس(کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض) در میان این پرندگان موجود باشد باید به کشور مبدا بازگردانده شود. در این ارتباط منتظر رای دادگاه هستیم و پس از آن در ارتباط با هر نوع اقدام درباره پرندگان موردنظر تصمیم گیری می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: سایتیس، کنوانسیون منع تجارت گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض است که در سال ۱۹۷۳ برای حفاظت از برخی از گونه های در خطر انقراض در برابر بهره برداری بی‌رویه از طریق کنترل و برقراری محدودیت هایی در صادرات و واردات آنها در واشنگتن به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: محیط زیست ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار